Veletrhy a výstavy v EU Účast na VaV l 1.MKT cíle nebo strategie (cíle všeobecné, komunikační, produkční, l v oblasti cen a podmínek, v oblasti distribuce) 1.Průzkum trhu (potenciál teritoria) 2.Typ a význam, potenciál a kvalita akce 3.Možnosti a zkušenosti firmy 4.Cíle a aktivity ohledně VaV: spojené s prodejem, sběrem informací, navazováním kontaktů a vztahů, vytvářením a podporou image, motivací zaměstnanců, prodejců i zákazníků 5. lE cca 20% kom. rozpočtu (USA cca 10%) l„mezinárodní“ regionální i lokální VaV! Výběr VaV lhttp://www.mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/podpora-exportu/ lHospodářské komory lMinisterstvo průmyslu a obchodu – státní podpora účasti na veletrhu – úkol: najít na výše uvedeném webu!!! Resp. zde: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/oppi/marketing-2007-2013/1001605/42654/ lOdborná sdružení lČeská zastoupení zahraničních veletrhů (např. Deutsche Messe Hannover, Messe Frankfurt, Leipziger Messe, Záhřebský veletrh – Integra Praha, Výstaviště Nitra, Plovdiv Via Expo, Reed Messe Wien - Progres Partners Advertising Praha, Hungexpo Budapest, Messe Muenchen – Expo-Consult+service Brno) lČesko-německá obchodní a průmyslová komora (ww.dtihk.cz) – Messe Berlin, Messe Stuttgart, Nuernberg Messe lSOVA ČR (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí) www.sovacr.cz, www.czechfairs.cz (oficiální katalog VaV v ČR a SR) lDatabáze: ITD – International Tradeshow Directory (2x do roka, v AJ, 7500,- Kč, 8500 - 12 000 akcí ve 114 - 120 zemích), www.expo.cz, www.expodatabase.com lwww.veletrhyavystavy.cz (ČR a zahraničí) lwww.ufi.org (The Global Association of the Exhibition Industry) lNárodní a mezinárodní asociace (např. Itálie – AEFI, Švédsko – Fairlink AB, Francie – FSCF, Nizozemí – InterExpo a Fbtn, Polsko – PTFC, VB – AEO, Španělsko – AFE, Belgie a Lucembursko – FEBELUX, Finsko – FUTFO…) lVeletrhy Brno, Messag time, Rapid, Teris2002, Zephyr, Incheba Praha, Czechtrade – cca 85 mezinárodních veletrhů s oficiální českou účastí (tendr MPO ČR) l l l Náklady na technickou realizaci lCena za 1 m2 plochy lCena za 1 m2 stavby stánku lCena grafiky, výzdoby… lVybavení stánku (mobiliář, voda, elektřina, telefon, fax, internet, dataprojektor, kuchyňka… lDoprava exponátů a panelů lSpediční, skladovací a manipulační náklady lNáklady realizačního týmu v místě konání (doprava, mzdy, diety, ubytování, místní transfery…) l lNáklady veletržního týmu lCestovní náklady veletržního týmu (viz výše) lNáklady spojené s návštěvou VIP lNáklady na místní hostesky l l Rozpočet doprovodné propagace lInzerát v odborném tisku lInzerát ve veletržním katalogu lPozvánky a jejich rozsev lPropagační materiály a předměty lTisková konference lSetkání s partnery lPlacené články… l lNáklady veletržního týmu lCestovní náklady veletržního týmu (viz výše) lNáklady spojené s návštěvou VIP lNáklady na místní hostesky l l Aktivity (technické) spojené s VaV l lKontaktování veletržní správy, resp. zastoupení (předběžná objednávka plochy a sjednání platebních podmínek – výběr lokality), posouzení možností realizace lDefinitivní objednávka plochy, zápis a reklama v katalogu vystavovatelů, objednávka dalších služeb (elektřina, voda…), platba zápisného a zálohy lNávrh stánku lVýběr realizační firmy, dopravce a speditéra lObsah a rozsah doprovodného programu lPříprava a zaslání pozvánek lPříprava doprovodních dokladů pro exponáty lObjednání jízdenek, ubytování a příprava průběhu pobytu v místě VaV lBalení exponátů, propagačních materiálů…,signování, kontrola úplnosti zásilky, správnosti signa lPrověření záruk včasnosti dodávky a způsobu pojištění zásilky dopravcem… l l l l Příjezd na VaV lPříjezd na VaV lPřevzetí plochy, příp. celého stánku lVyřízení formalit, uložení zásilky a uskladnění přepravních beden pro zpětný transport lPříp. stavba stánku, resp. kontrola stánku lZabezpečení sekretariátní služby příp. kontaktu s tiskovým střediskem lZabezpečení úklidu l lRealizace VaV l lVyhodnocení VaV l Úkol: lVybrat veletrh v zahraničí a najít informace o cenách, možnostech, omezeních atd. v případě zájmu o účast