Co se naučit a na co se připravit. 1.Prostor pro působení neziskových organizací 2.Základy teorie a typologie NO 3.Historie NO 4.Mezinárodní rozměr NO 5.Charita a filantropie, plus CSR 6.Svoboda sdružování 7.Základní právní formy NO v ČR 8.Financování NO (veřejné, soukromé, tedy i fundraising obecně) 9.Marketing, strategický plán (SWOT, atd.) 10.Účetnictví a zdanění 11. 1.Členění NH, vymezení neziskového prostoru (naúř. Pestoffův trojúhelník) 2.Vztahy mezi NO a ostatními ekonomickými subjekty (trh, veřejný sektor, neformální subjekty) 3.Definice 1.Historie výzkumu NO 2.Teorie jednofaktorové a vícefaktorové 1.Teorie „government/market failures“ – public goods, B. Weisbrod 2.Teorie heterogenity – E. James 3.Teorie důvěry 4.Teorie státu blahobytu 5.3rd Party Governance, selhávání neziskových organizací 6.Teorie strany nabídky 7.Social Origins Theory (různé typy „neziskových režimů“) 8. •Historie NS u nás plus mezinárodní kontext. •Petr Anderle: Máme na čem stavět (http://www.neziskovky.cz/clanky/511_538_541/fakta_neziskovky-v_historie-neziskoveho-sektoru-v/ ) •Pospíšil, Hyánek: Country Specific Situation… (http://www.e-cvns.cz/?stranka=publikace&podstranka=10_working-papers) • •Komparace vybraných ukazatelů •Funkce NO v mezinárodním kontextu •Ekonomický výkon a zaměstnanost v NO •Regionální vzorce chování NO • •Charita, filantropie, altruismus •Dárcovství, motivy dárcovství •Firemní dárcovství, CSR •Dobrovolnictví •Veřejné sbírky •Přínosy/rizika svobody sdružování •Projevy svobody sdružování (občanská sdružení) •Občanská sdružení •Obecně prospěšné společnosti •Nadace a nadační fondy •CPO •… •Při zakládání: vize, poslání, cíle • • •Zdroje financování •Způsoby fundraisingu •Veřejné finance, stádní dotační politika, hlavní oblasti •Pojmy •Realizace marketingu •Poslání a cíle marketingu •Problémy, specifika 1.Administrativa v nově založene neziskovce 2.Povinnosti neziskovky, legislativa dotykajici se těchto instituci 3.Učetnictvi a daňova evidence pro neziskovky 4.Daňova legislativa 5.Daňová přiznání a související dokumenty • • •