Vybrané tržní strategie Vybrané tržní strategie q Strategie růstu: Ø pronikání na trh (penetrace), Ø růst trhu, Ø vývoj produktu, Ø diverzifikace. Blíže viz MŘKP s. 75 - 76 Vybrané tržní strategie q Strategie získání konkurenční výhody (generické konkurenční strategie): Ø strategie cílená (focus, tržní mezery), Ø strategie nákladová (minimálních nákladů), Ø strategie diferenciace produktu. Blíže viz MŘKP s. 77 - 78 Vybrané tržní strategie q Strategie tržní pozice a podílu na pojistném trhu: Ø strategie tržního vůdce, Ø strategie tržního vyzyvatele, Ø strategie tržního následovatele, Ø strategie obsazování tržních mezer (výklenků). Blíže viz MŘKP s. 79 - 80 Vybrané tržní strategie q Strategie diferencovaného přístupu k vybraným subjektům: Ø strategie konkurenčně zaměřené, Ø strategie zaměřené na zprostředkovatele, Ø strategie na mladých trzích, Ø strategie na stagnujících a smršťujících se trzích, Ø strategie na trzích služeb, Ø strategie ochrany životného prostředí. Blíže viz MŘKP s. 80 - 84 Vybrané tržní strategie q Strategie uplatňované prostřednictvím marketingového mixu: Ø produktové strategie, Ø cenové strategie, Ø distribuční strategie, Ø reklamní a propagační strategie, Ø komunikační strategie. Blíže viz MŘKP s. 84 - 88