q1 hory2 q qMANAŽERSKÉ qKOUČOVÁNÍ q qMilada Blažková qúnor. 2013 q q2 qSir John Whitmore john-whitmore q*1929 qautomobilový závodník C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\auto_zavody.jpg C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\Vlajka_velke_brtanie.jpg q3 qTimothy Gallwey timothy_Gallwey C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\Tenis.jpg C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\gallwey kopie.jpg q*1938 qSan Francisco USA_vlajka q4 qMarylin Atkinson marilyn_atkinson_leadership_development C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Milada\books-on-coaching_Atkinson.jpg qwww.erickson.edu C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\kanadska_vlajka.jpg q5 q Koučování q orientované do budoucnosti q orientované na výsledky q orientované na rozvoj a růst q orientované na pozitiva qFUTURE qSOLUTION q+ q q6 q Hlavní témata spojene_ruce q proces koučování q základní koučovací přístupy q7 q Koučování – hlavní principy DUO q q Důvěra - sebedůvěra q Uvědomění qCvičení q Odpovědnost Cvičení q8 q model GROW q J. Whitmore, T. W. Gallway, M. Atkinson qDva základní koučovací přístupy q q systemický přístup – rozhovor s cirkulárními otázkami, q S. de Shazer, I. K. Berg, K. Ludewig, P. Parma q9 Model GROW qTimothy Galway o o o o o USA_vlajka o Sir John Whitomore q Marlyn Atkinson C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\kanadska_vlajka.jpg C:\Documents and Settings\Jitka Hamerníková\Dokumenty\Obrázky\Vlajka_velke_brtanie.jpg q10 q Americká škola , Solution focused brief theraphy q (krátká terapie orientovaná na řešení) q Steve de Shazer a Insoo Kim Berg, Eve q Lipchik q qSystemický koučink q q Německá škola - hamburská – systemische Therapie, q Kurt Ludewig q q Novozélandská škola – narrative theraphy, q M. White, D. Epson USA_vlajka Nemecko-vlajka New_zeland_vlajka q11 qZákladní koučovací nástroje q GROW q SMARTER q škála q pyramida logických úrovní pyramida q12 qModel GROW q q q W - will chtění růst1 q q G - goal/s cíl/e q q R - reality skutečnost q q O - option příležitosti q13 qModel GROW 4x CO q W - will Co uděláš a kdy? q G - goal/s Co chceš? q R - reality Co děláš teď? q O - option Co můžeš udělat? růst q14 q q každý člověk je jedinečnou individualitou jablka qKoučování - základní přístupy k jedinci q15 q lidé se mohou změnit pouze sami qKoučování - základní přístupy k jedinci tlusty q„Koně můžete přivést k vodě, ale napít se musí sám“ q16 qKoučování - základní přístupy k jedinci q každý člověk vnímá svět jinak vykladn_skrin q17 q lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“- každý je v pořádku tak, jak je q qKoučování - základní přístupy k jedinci je to ok q18 q prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší qKoučování - základní přístupy k jedinci duvera q19 q každý člověk má vždy prostor k jednání qKoučování - základní přístupy k jedinci hriste q q q20 q za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek qKoučování - základní přístupy k jedinci penize q21 q změna je možná kdykoli qKoučování - základní přístupy k jedinci čas q22 q q q q každý člověk je jedinečnou individualitou qShrnutí koučování q lidé se mohou změnit pouze sami q každý člověk vnímá svět jinak q lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“ q malé změny mohou mít velký dopad q prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší q každý člověk má vždy prostor k jednání q za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek q změna je možná kdykoli q jablka q tlusty q je to ok q pampeliška q vykladn_skrin q duvera hriste penize q čas Základem systemického přístupu je Radikální konstruktivismus q23 qNástroje koučování q vytváření vztahu- raport Emons q24 q otázky otazniky qNástroje koučování q25 qNástroje koučování q aktivní naslouchání ucho q qOpravdu posloucháme, nebo jen čekáme na svou příležitost promluvit? R. Montgomery q26 qNástroje koučování q poskytování a přijímání zpětné vazby šipka q27 qNástroje koučování q přerámování preramovani q28 qNástroje koučování q zacházení s chybami zmrzlina červená_karta červená ponožka q„Chcete uspět? Zdvojnásobte počet svých neúspěchů!“ q Thomas Watson – zakladatel IBM q29 qNástroje koučování q návrhy řešení plan q30 qNástroje koučování q mentální techniky premysleni qVizualizace qMentální techniky např. Anthony Robinse Vizualizace q31 q cirkulární dotazování qTechniky dotazování q zhodnocení pozitiv q technika zázračné změny q kouzelník q„Logika tě dostane z bodu A do bodu B. qPředstavivost tě dostane všude.“ q Albert Einstein q reflektující tým q externalizace problému q32 q vytváření vztahu qZáklady koučování – nástroje qShrnutí q otázky q aktivní naslouchání q poskytování a přijímání zpětné vazby q mentální techniky q návrhy řešení q zacházení s chybami q přerámování q Emons q otazniky ucho červená ponožka preramovani plan premysleni šipka metamodel jazyka sdělení vzájemných očekávání q33 q q na začátku je pracovní stanovení „zakázky“ q - co přesně chce koučovaný řešit q - „10“ q - měřitelné popsaný výsledek qKoučovací rozhovor q Má pevná pravidla: q q q na konci - první krok řešení q stopy q jaký mám z rozhovoru užitek q34 qVšichni vědí, že dělám, co mohu. q qCvičení: qDle Haberleitner qVytvořte k následujícím tvrzením otázky, abyste o těchto výrocích získali co nejvíce informací. qNutí mě, abych byl nekompromisní.