Yvonne Mahdalová Eva Nohejlová Vendula Novotná Obsah —Situační analýza —Analýza zákazníků (dle závěrů marketingového výzkumu) —Analýza konkurence —SWOT —Marketingové cíle —Akční opatření —Rozšíření aplikace —WWW stránky a FB —Osobní emaily + promo video —Bannerová reklama —Reálný veletrh NO —Billboardy Praha a Brno —Časový harmonogram —Rozpočet —Kontrola — — — Situační analýza Závěry výzkumu, analýza zákazníků —Veletrh —85 % NO nemá ponětí o jeho existenci —Stánek zdarma by si zřídily 2/3 dotázaných (26 % možná i placený, cena 1.000 – 3.000 Kč jednorázový poplatek, pro většinu NO placená verze nepředstavuje výhodu) —Aktualizace stánku 1x měsíčně (45 % NO) —Loterie (kladná odezva 50:50; nemotivující pro využití placené verze) — — —Extra velké organizace —Extra malé organizace —Ideální zákazník? —Nízký roční rozpočet na propagaci —Činnosti v oblasti kultury, vzdělání, soc. služby, volný čas —Oblast působení kraj / celá ČR Situační analýza Analýza konkurence —Přímá konkurence není —Potenciální konkurence (sociální sítě ), široké spektrum lidí —Nepřímá konkurence (A-CSR, BLF), nadstandardní služby, možnost spolupráce — Serendipity o.s. A-CSR BLF Nabídka základního členství zdarma ANO ANO ANO Nabídka exkluzivního členství zdarma NE ANO* ANO* Nabídka placené reklamy (web) ANO NE NE Nabídka nadstandardních služeb zdarma NE ANO ANO Situační analýza – SWOT Strategie WT Silné stránky - STRENGTHS Slabé stránky - WEAKNESSES 1. Propagace zajištěná nadnárodní společností zdarma - Google 1. Slabé jméno organizace – neznalost, neexistují recenze, hodnocení ani doporučení … 2. Snadná dostupnost pro uživatele (vystavovatelé i veřejnost) 2. Vysoké zřizovací náklady (na propagaci sdružení a aplikace, prvotní investice apod.) 3. Nevšední/neobvyklý produkt 3. Neznalost technické proveditelnosti 4. Dobré konexe zadavatele 4. Absence stabilního pracovního týmu 5. Nízkonákladová forma propagace pro NO 5. Chybějící zkušenosti s podobným projektem 6. Kontrola poskytovaných informací (relevantnost, validita, pravdivost, …) 6. Povrchní znalost tématu CSR a NO Příležitosti – OPPORTUNITIES Hrozby - THREATS 1. Možnost propagace aplikace zdarma různými formami („všechno v jednání“) 1. Neatraktivita produktu pro uživatele 2. Konkurence – neexistuje přímá; potenciální možnost spolupráce s nepřímými konkurenty 2. Nízké bariéry vstupu pro potenciální konkurenci 3. Důraz na ochranu životního prostředí 3. Silná nepřímá konkurence v oboru 4. Důležitost CorporateSocialResponsibility 4. Nestabilní ekonomické prostřední à nezájem o placené služby 5. Ochota lidí účastnit se charitativní loterie 5. Riziko nízkých příjmů, které nepokryjí náklady 6. Akcelerující rozvoj technologií (tablety, smartphony, …) 6. Závislost na jiných subjektech – poskytovatelích technického zázemí pro aplikaci Marketingové cíle —Nalezení optimálních marketingových kanálů —Získání nových vystavovatelů —1.000 vystavujících NO do konce roku 2015 —Inovace samotné aplikace — —SMART —Spuštění aplikace: 1. 1. 2015 Akční opatření 1 Rozšíření aplikace —Recenze na výrobky či služby od stávajících klientů —Přímá komunikace s klienty skrz stánek —Možnost audiovizuální prezentace stánku —Ostatní —Volná pracovní místa —Přímý prodej výrobků skrz aplikaci — —ČH – před spuštěním aplikace —Rozpočet —20 hodin práce člověka — Akční opatření 2 Internetové stránky, Facebook — Internetové stránky —jazyková bariéra —později možné rozšíření o další jazyky —minimální finanční náročnost (svépomocí – 5 hodin, profesionál – cca 2 500 Kč) —Sociální sítě (Facebook) —sdružení profil již má – vlastní profil pro projekt? —možnost reklamy (100 Kč / 201 Kč / 301 Kč / 402 Kč denně) —zřízení zdarma, časová náročnost – 4 hod + 1 hod (1-2krát týdně) — — Akční opatření 3 Osobní maily + video upoutávka —20 hodin práce člověka —Před koncem roku 2014 (3. týden v prosinci) pojištění_výstav.jpg Akční opatření 4 Bannerová reklama —www.neziskovky.cz —5 x 6 cm, výhodné umístění —20 hodin práce člověka —3.700 Kč / 4 týdny —Náklady 7.400 Kč —Leden a červen 2015 PIC_fair6.jpg Akční opatření 6 Reálný veletrh NO —Duben 2015 (ceny z roku 2014) —2 lidé – 10 hod (příprava, obsluha stánku, sklizení) —Cena stánku —Výstavní plocha 180 x 150 cm - 900 Kč —Velký prezentační stánek na prostranství před budovou NTK: Výstavní plocha 300 x 300 cm - „party“ stan – 2 000 Kč —Návrh letáků - TOPDESIGNER.CZ (2000 Kč – 4000 Kč) —Tisk letáků – 1000 ks + 250 ks zdarma (734,98 Kč vč. dopravy) —Náklady celkem = cca 4634,98 Kč — Akční opatření 7 Billboardy – Praha a Brno —Praha - Nové město, Starém město či Josefov —Brno – střed města —Cena billboardů ovlivněna lokalitou, velikostí plochy a frekvencí lidí —Praha – (6 000 – cca 40 000 Kč/ měsíc) —Brno – (5 000 – 30 000 Kč / měsíc) —Tisk a výlep 2 ks – 2 498 Kč —Design – cca 5 000 Kč —Náklady celkem = 32 498 Kč —Časová náročnost cca 10 -15 hodin — Časový harmonogram čas.jpg Rozpočet —nebyl zadavatelem určen —u každého akčního opatření udáváme dvě ocenění – snaha domluvit s poskytovateli co nejvíce propagace zdarma Akční opatření Standardní ocenění Ocenění po smlouvání Rozšíření aplikace o další služby 0 Kč (zahrnuto v platu programátora webu) 0 Kč Internetové stránky 0 Kč (v rámci úspory nákladů jsme zvolily překlad svépomocí) 0 Kč Facebook 0 Kč (v rámci činnosti členů sdružení) 0 Kč PageRank 7 500 Kč 7 500 Kč Osobní e-maily + videoprezentace 30 000 Kč (odhadní cena za tvorbu videa) 30 000 Kč Bannerová reklama 7 400 Kč 7 400 Kč Inzerce v MF Dnes 79 000 Kč 2 000 Kč (pouze cena za design → předpokládáme dohodu s MF Dnes) Reálný veletrh NO Praha 4634,98 Kč 4634,98 Kč Billboardy Praha a Brno 57 498 Kč 55 000 Kč Celkem: 186 032,98 106 534,98 Kč Kontrola — —Průběžný počet vystavovatelů z řad NO —Typ, velikost NO —O jaké služby mají převážně zájem