PROJEKT DIPLOMOVÉ PRÁCE Jaromír Urbanec, UČO 411473 Zpracování diplomové práce •Téma: Marketingový výzkum v IT odvětví • •Autor: Bc. Jaromír Urbanec •UČO: 411473 •Vedoucí práce: Ing. Alena Klapalová, Ph.D. , UČO 1126 •Katedra podnikového hospodářství Vybraný podnik •eBRÁNA, s.r.o. •Společnost zabývající se tvorbou a optimalizací webových projektů •Identifikační číslo: 25984764 •Právní forma: Společnost s ručením omezeným •Předmět podnikání: •Specializovaný maloobchod •Poskytování software a poradenství v oblasti hardware a software •Zprostředkování služeb •Pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti •Reklamní činnost a marketing •Činnost podnikatelských, finančních a ekonomických poradců Řešený problém •Vybraný podnik v posledních letech prochází prosperujícím obdobím, daří se budovat si jméno v oblasti tvorby webových prezentací a generovat zisk. •Pro management je nyní důležité zjistit spokojenost svých zákazníků s poskytnutými službami neboť dosavadním ukazatelem je pouze míra ztráty zákazníků. •Díky poznatkům z výzkumu by se měla spokojenost zákazníků zvýšit, v případě odhalení bílého místa v nabídce povede tato skutečnost k zavedení nové služby. Cíl diplomové práce •Hlavní cíl: Provedení marketingového výzkumu spokojenosti zákazníků dané společnosti a následné shrnutí poznatků pro management s doporučením případných změn. • •Dílčí cíle: •ověřit skutečnosti vyplývající z předchozího výzkumu (viz. H4), •definovat způsoby zvýšení spokojenosti zákazníků. Hypotézy a výzkumné otázky •H1: Více jak 90 % zákazníků společnosti eBrána je spokojeno s poskytnutou službou. • •H2: Pro nejméně 35% dotázaných je webová prezentace plnohodnotným obchodním kanálem – skrze web přijímá rezervace a objednávky zboží. • •H3: Cena dodaného webu není nejdůležitějším kritériem spokojenosti zákazníka. •VO1: Lze definovat kritéria spokojenosti s následným určením váhy kritéria u zákazníků společnosti eBrána? • Hypotézy a výzkumné otázky •H4: Podíl nových webových prezentací na trhu je nižší než uvádí výsledky předchozího výzkumu. (vyplynulo, že 70% firem má web mladší jak 6 měsíců) •VO2: Byl tento zavádějící výsledek způsoben nevhodnou formulací otázky či pořadím pokládaných otázek? • •VO3: Existuje určitá služba či produkt, který by zákazníkům společnosti chyběl a jeho zavedení by mělo pro společnost eBrána finanční přínos? Metody ověření hypotéz a VO •Metody ověření H1: analýza interních dat společnosti (prodejů, zákazníků); dotazníkové šetření zákazníků firmy, metody statistické analýzy •H2: analýza zjištěných informací z dotazníkového šetření •H3: statistická analýza získaných dat •H4: komparativní analýza výsledků obou výzkumů • •VO1: tvorba kategorií na základně literární rešerše, zjištění váhy jednotlivých kritérií výzkumem •VO2: porovnání geografických specifik u obou skupin respondentů, vzájemná komparace výsledků a interpretace •VO3: finanční analýza na zavedení služby/produktu, po jeho zavedení komparace s předchozím obdobím, změření vlivu na spokojenost zákazníků • Rozšířený seznam zdrojů •FORET, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 80-247-0385-8. •HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 234 s. ISBN 80-722-6917-8. •HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. 1. vyd. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 80-717-8820-1. •MCDONALD, M. a I. DUNBAR. Market Segmentation: How to do it, how to profit from it. 1. vyd. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2004. 512 s. ISBN 0-7506-5981-5 Rozšířený seznam zdrojů •KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a segmentace trhu. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006, 227 s. Edice učebních textů. Marketing. ISBN 80-867-3001-8. •RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 4. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 143 s. ISBN 9788024739168. •ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4. •ZYMAN, Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 214 s. ISBN 80-726-1134-8. • •