Seminární práce
Obecně o seminární práci
Povinností každého studenta je vypracovat v týmu, příp. sám(a) 1 seminární práci za semestr. Ta může nabývat hned několika forem - může se jednat o přednášku, prezentaci případové studie či o prezentaci rozboru zadaného textu.
Požadavky na zpracování a rozsah seminární práce
- přednáška - seminární práce se v tomto případě bude skládat ze 2 částí. V první tým přiblíží klíčové poznatky v zadaném tématu v rozsahu 20 minut. Druhou část bude tvořit test na téma, které tým v první části přibližoval. Test se bude sestávat z 5 otázek s uzavřenými odpověďmi (vždy min. 3 možné odpovědi) a z 5 otázek s otevřenými odpověďmi. Tyto otázky budou studentům zadány ke zodpovězení. Následně tým odhalí a vysvětlí správné odpovědi. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu.
- případová studie - v rámci této seminární práce si tým připraví případovou studii z podnikové praxe týkající se zadaného tématu. Případovou studii rozdělí do 3 částí. V první představí problém, kterému firma čelila (tzv. zadání), ve druhé budou uvedeny otázky k diskusi vedoucí k řešení zadaného problému. Třetí část bude tvořit popis toho, jak daný problém firma vyřešila. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 30 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu.
Základ pro vypracování případové studie lze nalézt např. na EFFIE AWARDS (http://www.effie.cz/ - pokud využijete tento zdroj, nevypracovávejte studii o Pribináčku, Dellu a Staré myslivecké), v Marketing Journal (http://www.m-journal.cz/cs/, přímý link na sekci Případové studie http://www.m-journal.cz/search.php?date=&tag=%7C18%7C&sec=&btnPouzit=Pou%C5%BE%C3%ADt&sText=) či v časopisech Marketing and Media, Strategie.
- rozbor textu - v rámci této seminární práce tým obdrží dokument, jehož obsah kriticky posoudí. Při prezentaci bude postup následující: tým bude postupně ukazovat jednotlivé části dokumentu a bude se ptát studentů na semináři, zda je obsah v pořádku či ne. Následně vysvětlí, kde se nacházejí problematická místa, proč se tak domnívá a jak by obsah šel zlepšit. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Odevzdaný dokument bude opatřen viditelnými komentáři, ze kterých bude patrné, co je dle teamu špatně včetně vysvětlení, proč je tomu tak.
Formy a témata seminárních prací dle jednotlivých týdnů
3. týden výuky - prezentace 5.3. 2015, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 3.3.2015
Forma | Téma |
přednáška | Situační analýza s větším zaměřením se na vypracování SWOT analýzy dle jiného postupu než je uvedeno v https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2015/BPH_MAR1/11843816/53364259/Grasseova_Analyza_podniku_v_rukou_managera_SWOT_analyza.pdf |
rozbor textu | Zhodnocení provedené analýzy prostředí. Dokument je dostupný na http://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2015/BPH_MAR1/11843816/53364259/Analyza_prostredi.docx Byl vypracován na základě zadání od zadavatele, které je dostupné na http://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2015/BPH_MAR1/11843816/53364259/Nastineni_problemu.doc |
5. týden výuky - prezentace 19.3. 2015, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 17.3.2015
Forma | Téma |
přednáška | Nízkonákladový marketing - charakteristika, výhody, nevýhody, konkrétní techniky vč. ukázek, informace o míře využití |
případová studie | Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu) |
případová studie | Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu) |
9. týden výuky - prezentace 16.4. 2015, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 14.4.2015
Forma | Téma |
přednáška | Sestavení marketingového plánu - výhody a úskalí jeho sestavení, vysvětlení návazností jednotlivých částí procesu jeho tvorby |
případová studie | Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P |
případová studie | Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P |
11. týden výuky - prezentace 30.4. 2015, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 28.4.2015
Forma | Téma |
přednáška | Nákupní chování s větším zaměřením se na faktory ovlivňující vnímání a nákup produktu - charakteristika, konkrétní ukázky, výsledky výzkumů |
případová studie | Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou |
případová studie | Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou |