4. Vrchol: klíčovéjsou integračnia standardizačníprocesy za,6čelemefektivního ywŽiti zdrojů. 5. Stádium protektora: rozhodujíci je udrženítalentů, podpora standardní vysoké výkonnosti, udrženítradice a značIq, 6. Stádium zralosti:je třeba ověřit zákJadnípředpoklady, určit dalšísměr vývoje, přizpŮsobit firemní model a obsadit nové mezery na trhu. Toto schéma životníhocyklu organízaceumožnilo dotyčnémuvýkonnému řediteli přehodnotit svévidění situace. Na základě svých několikaměsíčníchzkušeností si uvědomiI, žefrrma právě prošla růstovou fání a žese teď musí zabývatvnímánim kvality ze strany zákazníktl a klesajÍcími maňemi. porovnáním problematiky rustové fáze a fáze vrcholu (tabulka Č.2) se potwdila správnost jeho uvažování. Uvědomil si, ženemá-li dojít k ohroženíorganizace, je třeba okamžitě se zaměřit na problematiku vrcholové ťáze. ZáIežitostírustové fazebyly sice také důležité,v tuto chvíli však nikoli urgentní. Ve stávajícísituaci, kdy bylo třeba Šetřitzdroje, Čas i věnovanou pozornost, by snaha dále rozšiřovat trhy byla lehkomyslností, V tuto chvílibylo primární zaměíit se na kvalitu amaňe. Tabulka č,2 problematika rustové fáze problematika fáze vrcholu růsttrhu rychlost a flexibilita ,,to půjde", potřeba riskovat konkurenceschopnost maximální zlepšeníkvality a fungování sniženil zamezení dalšíchnákladů zavedení optimálních postupů napříčfirmou rozhodování založenéna faktech a důkazech Na základě schématu životníhocyklu klient lznal, žejeho tym jedná správně, zaměřuje-li se na kvalitu, náklady a lepšífungování. Předstaly správní rady o dalšímrustu byly Scestné. Ne, že by jeho usilování o rust bylo samo o sobě chybné, neboť rust prospívákaždéfirmě. Ale organizace na něj také musela být připravena. Ředitel ustoupil ze svých pozic a představil ve firmě výsledky sých úvahi situaci fi.my z pohledu životníhocyklu orgatízace. V rámci týmu pak společnězvéňiliveškeréinformace, diskutovali o tom, jak je důležitédobře ,zvážitklÍČovépriority, a shodli se na tom, v jakévývojové fázi se jejich firma nacházi. To jim umoŽnilo vypracovat a přijmout takový plán dalšíchkroků, zakterym si mohli všichni stát. postup založený na faktech a důkazech zajistil řediteli kýženou podporu ýmu a zároveřlbyl přesvědčivýmvzkazempro celou organizaci. Jestliženám hlavu, mysl i srdce zaměstnává veliká spoustavěci, můžemesi důkladným,ryze věcným rozborem situace zajistit podporu, seznámit ostatní s dalšímiplány a zajistit, žebudou účinněuváděny do praxe. V naŠemtolik složitémsvětě je nezbytné umět se přizpůsobit. Když bylo dosaženo dohody ohledně cílůa priorit, pozornost se zaměřila na jejich uvádění do praxe. Zatímconěkteří dalšívedoucí pracovníci se domniva|i,že by měli vytvořit přísluŠnou podnětnou vizt ajejí naplnění potom přinechat jiný-, koučnavrhl jiný úhel pohledu. Ředitel měl i nadále vést celý proces . Zapomoci dalšíhoschématu fýkajícíhose uvádění plánŮ do praxe se ředitel podílel na dalšíchkrocích, upravoval plán podle aktuální situace, v případě potřeby převedl zdroje tam, kam bylo potřeba, a úspěch se dostavil. Při posuzování úspěšnostiředitel rovněž uplatnil systémově vyladěná kritéria. Nestačímistrně vykopnout míČ:pravý mistr musí zistatve hře apostarat se, aby se očekávanýpřínos dostavil avydržel. YÝz I san S tín rozši systé všeht vali i nam schér Yým příčk si vái pod s koli,, ještě l apral mile.; kouč< 54