POT
Obecně o POTu
Povinností každého studenta je vypracovat v týmu 1 POT za semestr. Ten může nabývat hned několika forem - může se jednat o přednášku, prezentaci případové studie či o prezentaci rozboru zadaného textu.
Požadavky na zpracování a rozsah POTu
- přednáška - POT se v tomto případě bude skládat ze 2 částí. V první tým přiblíží klíčové poznatky v zadaném tématu v rozsahu 20 minut. Druhou část bude tvořit test na téma, které tým v první části přibližoval. Test se bude sestávat z 5 otázek s uzavřenými odpověďmi (vždy min. 3 možné odpovědi) a z 5 otázek s otevřenými odpověďmi. Tyto otázky budou studentům zadány ke zodpovězení. Následně tým odhalí a vysvětlí správné odpovědi. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu. Test s vyznačením správných odpovědí (i u otevřených otázek) je nutné mimo prezentaci v PowerPointu vypracovat též v textovém editoru, není třeba ho vkládat do Odevzdávárny předmětu, ale je nutné jeho tištěnou verzi rozdat na setkání, kde bude prezentován, studentům.
- případová studie - v rámci tohoto POTu si tým připraví případovou studii z podnikové praxe týkající se zadaného tématu. Případovou studii rozdělí do 3 částí. V první představí problém, kterému firma čelila (tzv. zadání), ve druhé budou uvedeny otázky k diskusi vedoucí k řešení zadaného problému. Třetí část bude tvořit popis toho, jak daný problém firma vyřešila. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 30 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu.
Základ pro vypracování případové studie lze nalézt např. na EFFIE AWARDS (http://www.effie.cz/ - pokud využijete tento zdroj, nevypracovávejte studii o Pribináčku, Dellu a Staré myslivecké), v Marketing Journal (http://www.m-journal.cz/cs/, přímý link na sekci Případové studie http://www.m-journal.cz/search.php?date=&tag=%7C18%7C&sec=&btnPouzit=Pou%C5%BE%C3%ADt&sText=) či v časopisech Marketing and Media, Strategie.
- rozbor textu - v rámci tohoto POTu tým obdrží dokument, jehož obsah kriticky posoudí. Při prezentaci bude postup následující: tým bude postupně ukazovat jednotlivé části dokumentu a bude se ptát studentů na setkání, zda je obsah v pořádku či ne. Následně vysvětlí, kde se nacházejí problematická místa, proč se tak domnívá a jak by obsah šel zlepšit. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Odevzdaný dokument bude opatřen viditelnými komentáři, ze kterých bude patrné, co je dle teamu špatně včetně vysvětlení, proč je tomu tak.
Formy a témata POTů dle jednotlivých týdnů
2. setkání - prezentace 19.3.2016, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 17.3.2016 - na setkání budou obhajovány jen 3 z nabízených forem
Forma | Téma |
přednáška | Nízkonákladový marketing - charakteristika, výhody, nevýhody, konkrétní techniky vč. ukázek, informace o míře využití |
případová studie | Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu) |
případová studie | Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu) |
přednáška | Situační analýza s větším zaměřením se na vypracování SWOT analýzy dle jiného postupu než je uvedeno v https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2016/BKH_MAR1/11843816/53998872/Grasseova_Analyza_podniku_v_rukou_managera_SWOT_analyza.pdf |
rozbor textu | Zhodnocení provedené analýzy prostředí. Dokument je dostupný na https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2016/BKH_MAR1/11843816/53998872/Analyza_prostredi.docx Byl vypracován na základě zadání od zadavatele, které je dostupné na https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2016/BKH_MAR1/11843816/53998872/Nastineni_problemu.doc |
3. setkání - prezentace 16.4.2016, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 14.4.2016 - na setkání budou obhajovány jen 3 z nabízených forem
Forma | Téma |
přednáška | Sestavení marketingového plánu - výhody a úskalí jeho sestavení, vysvětlení návazností jednotlivých částí procesu jeho tvorby |
případová studie | Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P |
případová studie | Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P |
přednáška | Nákupní chování s větším zaměřením se na faktory ovlivňující vnímání a nákup produktu - charakteristika, konkrétní ukázky, výsledky výzkumů |
případová studie | Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou |