r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 C2 0 x 1 1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 C3 0 1 0 1 1 x 1 0 1 1 0 0 1 1 1 0 1 1 1 0 1 1 1 1 1 1 C4 1 x 1 1 1 1 1 1 1 1 1 x 1 1 1 1 1 0 1 0 0 0 1 1 0 0 C5 1 1 0 1 0 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 1 1 1 1 P1 0 1 1 1 1 1 0 1 0 1 0 1 0 0 1 0 1 0 0 1 1 1 x 1 x 1 P2 1 1 0 1 1 1 x 1 1 1 x 1 1 1 1 0 x 1 1 1 x 0 x 1 1 x P3 1 1 1 1 1 0 1 1 1 1 x 0 1 1 1 1 1 1 1 x x 0 x 1 1 x P4 1 1 0 x 1 0 x x x 1 0 x 1 1 1 0 x 1 1 x x 0 x 1 x x P5 x x x x x x x x x x x x x x x 1 x 1 1 1 x 0 x 1 1 x Aplikace na „váš problém“ 1 0 1 1 1 1 1 1 0.5 1 1 0.5 0.5 1 1 1 13.5 Všichni by řešili stejný problém 0 1 1 1 0.5 1 0.5 0.5 1 1 1 1 1 1 11.5 Jinou strukturu cvičení 0 0 1 C2 četl 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 C2 prolistoval 1 1 1 1 C2 nečetl C3 četl 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 C3 prolistoval 1 1 1 1 C3 nečetl 1=líbilo 0=nelíbilo x=chyběl ##### Sheet/List 2 ##### Ke cvičením K přednáškám r1 0 0 r2 0 0 r3 cvičení (některá) mi přijdou zbytečná K přednáškám nemám výhrady r4 0 K přednáškám nemám výhrady r5 "Na cvičení mi chybělo podrobnější vysvětlení obsahju půlsemestrální práce. Neumím si představit, co vše musí práce obsahovat, aby byla přijatelná! Cvičení se mi líbí" 0 r6 Líbí se mi zapojení studentů do cvičení. Možná více prostoru věnovat shrnutím poznatku k závěrečnému ukončení předmětu 0 r7 "líbila se mi samostatná práce v týmech, diskuze nad problémy, úkoly, které jsme měli řešit.. Výdy mě víc bavilo řešit problém, ke kterému mám ""vztah"". Něco o něm vím, než problémy obecně" "Ne vždy mám čas účastnit se přednášky, ale ty, na jkterých jsem byla mě bavily v případě, že se látka vysvětlovala na konrétních případech" r8 Cvičení jsou koncipovány přímně pro každého studenta. Vyhovuje mi řešení vlastních prací a aplikace na nich v kombinaci s kolektivními problémy Přednášky jsou akční a zajímavé. Zcela vyhovující r9 "C2 líbilo se mi, že jsme měli možnost ujasnit si obsah půlsemstrální práce. Celkově se líbí, že cvičení jsou dělaná skupinově (menší skupiny pozn. Ot.5), že se zapojímě všichni a není to jen další přednáška" Poznatky si lépe pamatuji r10 0 "Líbí se mi celkový přístup přednášejícího, výklad je srozumitelný a dokážu udržet pozornost až do konce. Také je dobré, že máme prostor, abychom odpovídali a zamýšleli se nad daným problémem" r11 "Cvičení se mi líbí, i když mi tento způsob uvažování vůbec nejde. Pokouším se vymyslet nové způsoby přemýšlení a zkoušet různé náhledy na věc. Podle mě je tento předmět velice náročný" "Víc mi vyhovují cvičení obecně, kde se studenti mohou více zapojovat a udrží svoji pozornost. Občas mám problém na přednáškách a obecně u delších výkladů udržet pozornost" r12 "Chýbajú mi materiály z cvík, ktoré by viac zhrnuli obsah cvičení. Chcelo by to konkrétněji vědět, na co se v readri zamerat" je to v poriadku r13 "Líbí se mi na cvičení práce ve skupinách a diskuze, která mi pomáhá uvědomit si, co můžu použít ve své půlsemestrální práci" 0 r14 "všechny cvičení mi přišly zajímavé, co se týče tématu donutily mě se zamyslet nad věcmi, které by mě jinak nenapadly" "Přednášky byly taky zajímavé, ale tím, že to bylo až po cviku, tak konec už nejsem (a po sobě) moc schopná vnímát - jiné pořadí cvik a přednášek" r15 "Líbí se mi, že během cvičení se řešilo zhruba půl napůl naše policy a normální přednášková látka" Líbí se mi výklad i diskuze na závěr r16 "(+) důraz na propojování přednášky a seminář - teoretické poznatky na praktických příkladech, (-) dělění předmětu na 2 poloviny, čas na půlsemestrůpráci je nedostatečný" (+) vyčeprávající informace (+) vysvětlení problematiky na praktických příkladech r17 "líbí - case studies, aktivní seminář, práce ve skupinách" "klasické přednášky, nic nechybělo, nic nepřebývalo" r18 0 0 r19 0 0 r20 0 0 r21 "líbí se mi aplikace na konkrétní problémy, vyhovuje mi zaměření na praktické věci (přednášky pro probrání teorie - cvičení na praxi)" Offline přednášky by pro mě byly přínosné z časových důvodů r22 0 nejsou offline přednášky r23 "páči sa mi že si teoriu skušame na praktických příkladech + musíme rozmýšlat sami, ale cvčiaci nás vedie správným smerom" 0 r24 páčí sa mi aplikace terie jej vysvetlenie na konkretnych otazkach. Za prinosne povazujem pracu ve skupinach 0 r25 "cvičení se mi libí, interaktivní, zábavné, přínosné, zajímavé" "jako cvičení= libí, interaktivní, zábavné, přínosné, zajímavé" r26 cvičení jsou praktická (-) některá cvičení by potřebovala časovou dávku (c3) 0 ##### Sheet/List 3 ##### O: Jaká je průměrná spokojenost R se cvičením a přednáškou? r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 C=1 2 2 2 4 2 2 3 3 4 4 3 2 4 4 4 2 4 2 3 2 3 2 4 4 3 3 C=0 2 0 2 0 2 1 1 1 0 0 1 1 0 0 0 2 0 2 1 2 1 2 0 0 1 1 C=x 0 2 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 čistá spokojenost v % 50 100 50 100 50 66.66666667 75 75 100 100 75 66.66666667 100 100 100 50 100 50 75 50 75 50 100 100 75 75 Průměrná čistá spokojenost 77.24358974 median 75 P=1 3 4 2 3 4 2 1 3 2 4 0 2 3 3 4 2 2 4 4 3 1 1 0 5 3 1 P=0 1 0 2 0 0 2 1 0 1 0 2 1 1 1 0 3 0 1 1 0 0 4 0 0 0 0 P=x 1 1 1 2 1 1 3 2 2 1 3 2 1 1 1 0 3 0 0 2 4 0 5 0 2 4 čistá spokojenost v % 75 100 50 100 100 50 50 100 66.66666667 100 0 66.66666667 75 75 100 40 100 80 80 100 100 20 #DIV/0! 100 100 100 Průměrná čistá spokojenost 74.16666667 median 80 pro median 75 100 50 100 100 50 50 100 66.66666667 100 0 66.66666667 75 75 100 40 100 80 80 100 100 20 100 100 100 O: Jaké nejlepší/nejhorší cvičení a přednáška? Příklad chyby "suma ""1"" " "% ""1"" z přítomných" "Podíl ""1"" vůči ""0""" C2 19 76.00 3.17 C3 18 72.00 2.57 C4 18 75.00 3.00 C5 22 84.62 5.50 P1 15 62.50 1.67 P2 17 85.00 5.67 P3 18 85.71 6.00 P4 10 66.67 2.00 P5 6 85.71 6.00 O: Jaké komenáře měli studenti podle intervalů spokojenosti? r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 průměrná čistá spokojenost 62.5 100 50 100 75 58.33333333 62.5 87.5 83.33333333 100 37.5 66.66666667 87.5 87.5 100 45 100 65 77.5 75 87.5 35 100 100 87.5 87.5 SUMA Komentů Průměr na skupinu median 85.41666667 I1= 0 až 50 2 2 2 1 7 0.57 I2= 51 až 75 0 1 1 2 2 0 0 2 8 1.00 "I3= 76 až 87,5" 2 2 1 2 0 2 1 10 0.70 I4= 88 až 100 0 1 1 2 2 1 1 8 0.88 0=bez komentáře 1=komentář 2= dva komentáře (k P i C) pozitivní podnět kritika I1 ! cvičení (některá) mi přijdou zbytečná K přednáškám nemám výhrady "Cvičení se mi líbí, i když mi tento způsob uvažování vůbec nejde. Pokouším se vymyslet nové způsoby přemýšlení a zkoušet různé náhledy na věc. Podle mě je tento předmět velice náročný" "Víc mi vyhovují cvičení obecně, kde se studenti mohou více zapojovat a udrží svoji pozornost. Občas mám problém na přednáškách a obecně u delších výkladů udržet pozornost" "(+) důraz na propojování přednášky a seminář - teoretické poznatky na praktických příkladech, (-) dělění předmětu na 2 poloviny, čas na půlsemestrůpráci je nedostatečný" (+) vyčeprávající informace (+) vysvětlení problematiky na praktických příkladech ! nejsou offline přednášky I2 "Na cvičení mi chybělo podrobnější vysvětlení obsahju půlsemestrální práce. Neumím si představit, co vše musí práce obsahovat, aby byla přijatelná! Cvičení se mi líbí" Líbí se mi zapojení studentů do cvičení. Možná více prostoru věnovat shrnutím poznatku k závěrečnému ukončení předmětu "líbila se mi samostatná práce v týmech, diskuze nad problémy, úkoly, které jsme měli řešit.. Výdy mě víc bavilo řešit problém, ke kterému mám ""vztah"". Něco o něm vím, než problémy obecně" "Ne vždy mám čas účastnit se přednášky, ale ty, na jkterých jsem byla mě bavily v případě, že se látka vysvětlovala na konrétních případech" "Chýbajú mi materiály z cvík, ktoré by viac zhrnuli obsah cvičení. Chcelo by to konkrétněji vědět, na co se v readri zamerat" je to v poriadku "cvičení se mi libí, interaktivní, zábavné, přínosné, zajímavé" "jako cvičení= libí, interaktivní, zábavné, přínosné, zajímavé" I3 Cvičení jsou koncipovány přímně pro každého studenta. Vyhovuje mi řešení vlastních prací a aplikace na nich v kombinaci s kolektivními problémy Přednášky jsou akční a zajímavé. Zcela vyhovující "C2 líbilo se mi, že jsme měli možnost ujasnit si obsah půlsemstrální práce. Celkově se líbí, že cvičení jsou dělaná skupinově (menší skupiny pozn. Ot.5), že se zapojímě všichni a není to jen další přednáška" Poznatky si lépe pamatuji "Líbí se mi na cvičení práce ve skupinách a diskuze, která mi pomáhá uvědomit si, co můžu použít ve své půlsemestrální práci" "všechny cvičení mi přišly zajímavé, co se týče tématu donutily mě se zamyslet nad věcmi, které by mě jinak nenapadly" "Přednášky byly taky zajímavé, ale tím, že to bylo až po cviku, tak konec už nejsem (a po sobě) moc schopná vnímát - jiné pořadí cvik a přednášek" "líbí se mi aplikace na konkrétní problémy, vyhovuje mi zaměření na praktické věci (přednášky pro probrání teorie - cvičení na praxi)" Offline přednášky by pro mě byly přínosné z časových důvodů cvičení jsou praktická (-) některá cvičení by potřebovala časovou dávku (c3) I4 K přednáškám nemám výhrady "Líbí se mi celkový přístup přednášejícího, výklad je srozumitelný a dokážu udržet pozornost až do konce. Také je dobré, že máme prostor, abychom odpovídali a zamýšleli se nad daným problémem" "Líbí se mi, že během cvičení se řešilo zhruba půl napůl naše policy a normální přednášková látka" Líbí se mi výklad i diskuze na závěr "líbí - case studies, aktivní seminář, práce ve skupinách" "klasické přednášky, nic nechybělo, nic nepřebývalo" "páči sa mi že si teoriu skušame na praktických příkladech + musíme rozmýšlat sami, ale cvčiaci nás vedie správným smerom" páčí sa mi aplikace terie jej vysvetlenie na konkretnych otazkach. Za prinosne povazujem pracu ve skupinach O: Jaká témata/klíčová slova se objevují v komentáři nejčastěji? četnost…. "líbit se, zajímavé" x půlsemestrální práce y diskuze "závěr, shrnutí" pozornost offline ##### Sheet/List 4 ##### O: Proč je Px nejhorší - jsou nějaké charakteristiky pro R? "suma ""1"" " "% ""1"" z přítomných" "Podíl ""1"" vůči ""0""" Nejhorší P P4 10 66.66666667 2 r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 P4 1 1 0 x 1 0 x x x 1 0 x 1 1 1 0 x 1 1 x x 0 x 1 x x postoj Ca 1 0 1 1 1 0 1 1 1 0 0.5 0 1 1 0.5 0.5 0 0 0 0 0 1 1 1 0 0 postoj Cd 0 1 0 0 0 1 0 0 0 1 0.5 1 0 0 0.5 0.5 0 1 1 1 1 0 0 0 1 1 "P4=1, Ca=1" 1 0 0 1 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 1 "P4=1, Ca=0,5" 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 R= 15 % "Suma 1+0,5 (Ca)" 6 40 0: Jaká je průměrná účast na P a C? Odpovídá to emprickému pozorování? "Empir. Pozorování C=95%, P=55%" % celkem možných P 104 100 počet absencí do P4 24 počet prezencí 80 76.92307692 počet možných C 130 počet absení na do C5 4 počet prezencí 126 96.92307692 ##### Sheet/List 5 ##### H1 "Jsou spokojenější víc ti, co chodí víc na P a C?" "počet ""1""" "účast (suma - ""x"")" r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 spokojenost 5 6 4 7 6 4 4 6 6 8 3 4 7 7 8 4 6 6 7 5 4 3 4 9 6 4 absence 1 3 1 2 1 2 3 2 2 1 3 3 1 1 1 0 3 0 0 2 4 0 5 0 2 4 CORREL -0.433471668 H1a - bez r22 "Jsou spokojenější víc ti, co chodí víc na P a C?" "počet ""1""" "účast (suma - ""x"")" r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r23 r24 r25 r26 spokojenost 5 6 4 7 6 4 4 6 6 8 3 4 7 7 8 4 6 6 7 5 4 4 9 6 4 absence 1 3 1 2 1 2 3 2 2 1 3 3 1 1 1 0 3 0 0 2 4 5 0 2 4 CORREL -0.564215657 Pro korelaci je proměnná nabývající hodnot 0 nebo 1 méně vhodná… škála je lepší H2 "Čím více na přednáškách, tím více celková spokojenost" spokojenost 5 6 4 7 6 4 4 6 6 8 3 4 7 7 8 4 6 6 7 5 4 3 4 9 6 4 absence na P 1 1 1 2 1 1 3 2 2 1 3 2 1 1 1 0 3 0 0 2 4 0 5 0 2 4 CORREL -0.407322263 ##### Sheet/List 6 ##### H3 Aplikaci na svůj problém preferují H3a ti kdo chodí na přednášky "protože sem.skup 2 chodí míň na přednášky a zdá se, že chce víc jinou variantu" H3b ti kdo chodí na cvičení prostě pro doplnění H3c ti kdo jsou spojenější r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8 r9 r10 r11 r12 r13 r14 r15 r16 r17 r18 r19 r20 r21 r22 r23 r24 r25 r26 aplikace na svůj problém 1 0 1 1 1 0 1 1 1 0 0.5 0 1 1 0.5 0.5 0 0 0 0 0 1 1 1 0 0 účast na P v % 75 75 75 50 75 75 25 50 50 75 25 50 75 75 75 100 40 100 100 60 20 100 0 100 60 20 účast na C v % 100 60 100 100 100 80 100 100 100 100 100 80 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 spokojenější 62.5 100 50 100 75 58.33333333 62.5 87.5 83.33333333 100 37.5 66.66666667 87.5 87.5 100 45 100 65 77.5 75 87.5 35 100 100 87.5 87.5 H3a correl 0.018486157 H3b correl 0.373570499 H3c correl -0.105487369 co z toho plyne? preference zjevně souvisí s něčím jiným… nemáme data ##### Sheet/List 7 ##### Podoba cvičení Aplikace na „váš problém“ 13.5 Všichni by řešili stejný problém 11.5 Problém dvě poměrně vyrovnané skupiny Řešení - jak zpřesním poznání? a) preference studentů b) postoj učitele Popis situace počet Ca= C aplikovaných ka vlastní problém x Cd= počet C na daný problém Analýza hodnocení Ca x Cd Varianty řešení A Ty/to Ca s nejhoším hodnocením převést do režimu Cd viz koment r3 B Umožnit vždy možnost volby Ca x Cd ad A costs? X Benefits? ad B costs? X Benefits?