Podniková ekonomika

2. tutoriál - Primární podnikové funkce

Součástí druhého tutoriálu bude prezentace níže uvedených témat. Dále bude v uvedeném termínu nutné odevzdat zpracovaný POT. (Pozor změna stačí odevzdat do 29.4.2017)

Analýza nákladů v podniku  
  • Vymezení a klasifikace nákladů       
  • Členění nákladů podle závislosti na objemu prováděných výkonů  
Hlavní podnikové funkce - řízení vstupních operací           
  • Nákupní marketingový mix   
  • Aktivity marketingového nákupního procesu           
  • Řízení zásob  
  • Nákupní logistika a strategické řízení nákupu           
Hlavní podnikové funkce - Zhotovení produktu       
  • Pojetí výrobní činnosti          
  • Výrobní program       
  • výrobní proces          
  • Životní cyklus produktu        
  • Strategie rychlého sbírání tržeb         
Hlavní podnikové funkce - Odbytová funkce      
  • Plánování odbytu      
  • Stanovení obchodní strategie a odbytových cílů      
  • Segmentace a výzkum trhu   
  • Analýza podniku       
  • Nástroje odbytové politiky    
  • Procesy v rámci výrobkové politiky 
  • Procesy komunikace mezi podnikem a zákazníky   
  • Distribuční procesy   
  • Cenotvorba     
Doporučená literatura:
Vybrané kapitoly:
  • SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6. přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
  • WÖHE, G. a E. KISLINGEROVÁ. Úvod do podnikového hospodářství. Translated by Zuzana Maňasová. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2007. xxix, 928. ISBN 9788071798972.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5..
  • Pappas, J.L., Hirschey, M. Managerial Economics, The Dryden Press: Orlando Florida, 1990
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.