Marketing

Seminární práce

 

Obecně o seminární práci

Povinností každého studenta je vypracovat v týmu, příp. sám(a) 1 seminární práci za semestr. Ta může nabývat hned několika forem - může se jednat o přednášku, prezentaci případové studie či o prezentaci rozboru zadaného textu.

 

Požadavky na zpracování a rozsah seminární práce

- přednáška - seminární práce se v tomto případě bude skládat ze 2 částí. V první tým přiblíží klíčové poznatky v zadaném tématu v rozsahu 25 minut - koncentrovat se bude na poznatky, které nezazněly na přednášce k danému tématu. Druhou část bude tvořit test na téma,  které tým v první části přibližoval. Test se bude sestávat z 5 otázek s uzavřenými odpověďmi (vždy min. 3 možné odpovědi) a z 5 otázek s otevřenými odpověďmi. Tyto otázky budou studentům zadány ke zodpovězení. Následně tým odhalí a vysvětlí správné odpovědi. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu. Test s vyznačením správných odpovědí (i u otevřených otázek) je nutné mimo prezentaci v PowerPointu vypracovat též v textovém editoru, není třeba ho vkládat do Odevzdávárny předmětu, ale je nutné jeho tištěnou verzi rozdat na semináři, kde bude prezentován, studentům.

- případová studie - v rámci této seminární práce si tým připraví případovou studii z podnikové praxe týkající se zadaného tématu. Případovou studii rozdělí do 3 částí. V první představí problém, kterému firma čelila (tzv. zadání), ve druhé budou uvedeny otázky k diskusi vedoucí k řešení zadaného problému. Třetí část bude tvořit popis toho, jak daný problém firma vyřešila. V případové musí zaznít min. 4 teoretické poznatky relevantní pro danou případovou studii. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 40 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu.

Základ pro vypracování případové studie lze nalézt např. na EFFIE AWARDS (http://www.effie.cz/ - pokud využijete tento zdroj, nevypracovávejte studii o Pribináčku, Dellu a Staré myslivecké), v Marketing Journal (http://www.m-journal.cz/cs/, přímý link na sekci Případové studie http://www.m-journal.cz/search.php?date=&tag=%7C18%7C&sec=&btnPouzit=Pou%C5%BE%C3%ADt&sText=) či v časopisech Marketing and Media, Strategie.

- rozbor textu - v rámci této seminární práce tým obdrží dokument, jehož obsah kriticky posoudí. Při prezentaci bude postup následující: tým bude postupně ukazovat jednotlivé části dokumentu a bude se ptát studentů na semináři, zda je obsah v pořádku či ne. Následně vysvětlí, kde se nacházejí problematická místa, proč se tak domnívá a jak by obsah šel zlepšit. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 40 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do úterý, které předchází datu prezentace, do 24:00. Odevzdaný dokument bude opatřen viditelnými komentáři, ze kterých bude patrné, co je dle teamu špatně včetně vysvětlení, proč je tomu tak.

 

Formy a témata seminárních prací dle jednotlivých týdnů

3. týden výuky - prezentace 09.03.2017, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 07.03.2017

Forma           Téma
přednáška Situační analýza s větším zaměřením se na vypracování SWOT analýzy dle jiného postupu než je uvedeno v https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2017/BPH_MAR1/11843816/53364259/Grasseova_Analyza_podniku_v_rukou_managera_SWOT_analyza.pdf
rozbor textu Zhodnocení provedené analýzy prostředí. Dokument je dostupný na http://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2017/BPH_MAR1/11843816/53364259/Analyza_prostredi.docx Byl vypracován na základě zadání od zadavatele, které je dostupné na http://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2017/BPH_MAR1/11843816/53364259/Nastineni_problemu.doc

 

5. týden výuky - prezentace 23.03.2017, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 21.03.2017 - na semináři budou obhajovány jen 2 z nabízených forem

Forma Téma
přednáška Nízkonákladový marketing - charakteristika, výhody, nevýhody, konkrétní techniky vč. ukázek, informace o míře využití
případová studie Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu)
případová studie Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu)

 

9. týden výuky - prezentace 20.04.2017, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 18.04.2017 - na semináři budou obhajovány jen 2 z nabízených forem

Forma Téma
přednáška Sestavení marketingového plánu - výhody a úskalí jeho sestavení, vysvětlení návazností jednotlivých částí procesu jeho tvorby
případová studie Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P
případová studie Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P
 
 

11. týden výuky - prezentace 04.05.2017, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 02.05.2017 - na semináři budou obhajovány jen 2 z nabízených forem

Forma Téma
přednáška Nákupní chování s větším zaměřením se na faktory ovlivňující vnímání a nákup produktu - charakteristika, konkrétní ukázky, výsledky výzkumů
případová studie Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou
případová studie Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou