Titulní strana předmětů BKH_MAR1 Marketing

POT

Obecně o POTu

Povinností každého studenta je vypracovat v týmu 1 POT za semestr. Ten může nabývat hned několika forem - může se jednat o přednášku, prezentaci případové studie či o prezentaci rozboru zadaného textu.

 

Požadavky na zpracování a rozsah POTu

- přednáška - POT se v tomto případě bude skládat ze 2 částí. V první tým přiblíží klíčové poznatky v zadaném tématu v rozsahu 20 minut  - koncentrovat se bude na poznatky, které nezazněly na přednášce k danému tématu. Druhou část bude tvořit test na téma, které tým v první části přibližoval. Test se bude sestávat z 5 otázek s uzavřenými odpověďmi (vždy min. 3 možné odpovědi) a z 5 otázek s otevřenými odpověďmi. Tyto otázky budou studentům zadány ke zodpovězení. Následně tým odhalí a vysvětlí správné odpovědi. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu. Test s vyznačením správných odpovědí (i u otevřených otázek) je nutné mimo prezentaci v PowerPointu vypracovat též v textovém editoru, není třeba ho vkládat do Odevzdávárny předmětu, ale je nutné jeho tištěnou verzi rozdat na setkání, kde bude prezentován, studentům.

- případová studie - v rámci tohoto POTu si tým připraví případovou studii z podnikové praxe týkající se zadaného tématu. Případovou studii rozdělí do 3 částí. V první představí problém, kterému firma čelila (tzv. zadání), ve druhé budou uvedeny otázky k diskusi vedoucí k řešení zadaného problému. Třetí část bude tvořit popis toho, jak daný problém firma vyřešila.  V případové musí zaznít min. 4 teoretické poznatky relevantní pro danou případovou studii. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 30 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Je třeba ji koncipovat jako prezentaci v PowerPointu.

Základ pro vypracování případové studie lze nalézt např. na EFFIE AWARDS (http://www.effie.cz/ - pokud využijete tento zdroj, nevypracovávejte studii o Pribináčku, Dellu a Staré myslivecké), v Marketing Journal (http://www.m-journal.cz/cs/, přímý link na sekci Případové studie http://www.m-journal.cz/search.php?date=&tag=%7C18%7C&sec=&btnPouzit=Pou%C5%BE%C3%ADt&sText=) či v časopisech Marketing and Media, Strategie.

- rozbor textu - v rámci tohoto POTu tým obdrží dokument, jehož obsah kriticky posoudí. Při prezentaci bude postup následující: tým bude postupně ukazovat jednotlivé části dokumentu a bude se ptát studentů na setkání, zda je obsah v pořádku či ne. Následně vysvětlí, kde se nacházejí problematická místa, proč se tak domnívá a jak by obsah šel zlepšit. Očekávaný rozsah včetně diskuse je 30 minut. Práci je nutné odevzdat do Odevzdávárny předmětu vždy do čtvrtka, který předchází datu prezentace, do 24:00. Odevzdaný dokument bude opatřen viditelnými komentáři, ze kterých bude patrné, co je dle teamu špatně včetně vysvětlení, proč je tomu tak.

 

Formy a témata POTů dle jednotlivých týdnů

2. setkání - prezentace 17.3.2018, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 15.3.2018 - na setkání budou obhajovány jen 3 z nabízených forem

Forma           Téma
přednáška           Nízkonákladový marketing - charakteristika, výhody, nevýhody, konkrétní techniky vč. ukázek, informace o míře využití
případová studie Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu)
případová studie Využití nízkonákladového přístupu pro řešení specifického problému konkrétní značky (práce nesmí pojednávat o Red Bullu)
přednáška       Situační analýza s větším zaměřením se na vypracování SWOT analýzy dle jiného postupu než je uvedeno v https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2018/BKH_MAR1/11843816/53998872/Grasseova_Analyza_podniku_v_rukou_managera_SWOT_analyza.pdf
rozbor textu Zhodnocení provedené analýzy prostředí. Dokument je dostupný na https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2018/BKH_MAR1/11843816/53998872/Analyza_prostredi.docx Byl vypracován na základě zadání od zadavatele, které je dostupné na https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2018/BKH_MAR1/11843816/53998872/Nastineni_problemu.doc
 

3. setkání - prezentace 7.4.2018, odevzdání materiálu do Odevzdávárny předmětu 5.4.2018 - na setkání budou obhajovány jen 3 z nabízených forem

Forma Téma
případová studie Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P
případová studie Převedení konkrétního cíle a strategie řešící konkrétní problém vybrané značky do jednotlivých akčních opatření v rámci 4P
přednáška Nákupní chování s větším zaměřením se na faktory ovlivňující vnímání a nákup produktu - charakteristika, konkrétní ukázky, výsledky výzkumů
případová studie Využití poznatků o nákupním chování zákazníků při jejich oslovení konkrétní značkou