Podniková ekonomika

1. tutoriál - Podnik a jeho okolí

V rámci prvního soustředění budou studenti seznámeni s organizací studia a podmínkami k absolvování předmětu. Dále proběhne přednáška, kde budou studenti seznámeni s následujícími tématy
  • Podnik jako tvůrce hodnoty
    • Porterův hodnotový řetězec
    • Primární a odvozené podnikové funkce
    • Hmotné, informační a finanční toky v podniku
  • Typologie podniků
    • Specifika výrobních podniků,
    • Specifika podniků v oblasti služeb
    • SME,
    • Family business
  • Poptávka po produktu
    • poptávka - teoretická východiska z pohledu podnikové ekonomiky
    • analýza poptávky, odhad, předpověď
  • Podnikatelské prostředí
    • vymezení podnikatelského prostředí
    • identifikace důležitých stakeholders
    • základní předpoklady tržní analýzy
    • základní vymezení tržních strategií
Doporučená literatura:
Vybrané kapitoly:
  • SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6. přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
  • WÖHE, G. a E. KISLINGEROVÁ. Úvod do podnikového hospodářství. Translated by Zuzana Maňasová. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2007. xxix, 928. ISBN 9788071798972.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5..
  • Pappas, J.L., Hirschey, M. Managerial Economics, The Dryden Press: Orlando Florida, 1990