Podniková ekonomika
1. tutoriál - Podnik a jeho okolí
V rámci prvního soustředění budou studenti seznámeni s organizací studia a podmínkami k absolvování předmětu. Dále proběhne přednáška, kde budou studenti seznámeni s následujícími tématy
Vybrané kapitoly:
- Podnik jako tvůrce hodnoty
- Porterův hodnotový řetězec
- Primární a odvozené podnikové funkce
- Hmotné, informační a finanční toky v podniku
- Typologie podniků
- Specifika výrobních podniků,
- Specifika podniků v oblasti služeb
- SME,
- Family business
- Poptávka po produktu
- poptávka - teoretická východiska z pohledu podnikové ekonomiky
- analýza poptávky, odhad, předpověď
- Podnikatelské prostředí
- vymezení podnikatelského prostředí
- identifikace důležitých stakeholders
- základní předpoklady tržní analýzy
- základní vymezení tržních strategií
Vybrané kapitoly:
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6. přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
- WÖHE, G. a E. KISLINGEROVÁ. Úvod do podnikového hospodářství. Translated by Zuzana Maňasová. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2007. xxix, 928. ISBN 9788071798972.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5..
- Pappas, J.L., Hirschey, M. Managerial Economics, The Dryden Press: Orlando Florida, 1990