Ekonomicko-organizační poradenství
Cíle a obsah předmětu
Ekonomicko-organizační poradenství je dynamicky se rozvíjející oblastí sektoru služeb. Postupně dochází ke změně vnímání poradce jako výsady velkých podniků a poradenské služby začínají být vyhledávány i malými a středními podniky. V souladu s tímto vývojem se zvyšuje velikost nabídky na trhu poradenských služeb, resp. počet poradců v oblasti podnikového řízení, marketingu, financí apod., a dochází tak k růstu konkurence na trhu poradců.
Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce vztahu s klientem. Vzhledem k tom, že předmět není primárně zaměřen na seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých funkčních oblastech ekonomicko-organizačního poradenství (strategické řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný poradenský proces, předpokládají se ve výuce základní znalosti těchto funkčních oblastí vycházející z předmětů Nauka o podniku I, Marketing I, Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. Předmět není určen pouze pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách (například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).
Hlavní cíle kurzu jsou:
1. Úvod do problematiky ekonomicko-organizačního poradenství;
2. Poradenský proces obecně;
3. poradenský proces - vstup, prezentace poradenské organizace, smluvní základ poradenského procesu;
4. Poradenský proces – diagnóza;
5. Poradenský proces – plánování akce
6. Poradenský proces - implementace, ukončení
7. Poradenství v oblasti obecného řízení
8. Poradenství v oblasti marketingu a odbytu, logistiky
9. Poradenství v oblasti finančního řízení
10.Poradenství v oblasti personálního řízení
11.Základy řízení a ekonomika poradenské firmy
Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce vztahu s klientem. Vzhledem k tom, že předmět není primárně zaměřen na seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých funkčních oblastech ekonomicko-organizačního poradenství (strategické řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný poradenský proces, předpokládají se ve výuce základní znalosti těchto funkčních oblastí vycházející z předmětů Nauka o podniku I, Marketing I, Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. Předmět není určen pouze pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách (například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).
Hlavní cíle kurzu jsou:
- prezentovat základní postupové kroky práce poradce;
- klasifikovat možné symptomy podnikových problémů;
- predikovat možné problémy v podniku dle základních charakteristik podniku (fáze životního cyklu podniku, velikost podniku, odvětví);
- navrhnout možná řešení pro jednotlivé problémy;
- kalkulace nákladů spojených s prací poradce a s implementací navržených řešení problémů;
- systematicky aplikovat základní postupy projektového managementu, a to převážně v oblasti plánování projektu;
- prezentovat práci poradce v souladu s etickými zásadami paradenské činnosti.
- aplikovat metody či nástroje analýzy a řešení problémů, které se student anučil v jiných předmětech zaměřených na řízení podniku v různých oblastech
1. Úvod do problematiky ekonomicko-organizačního poradenství;
2. Poradenský proces obecně;
3. poradenský proces - vstup, prezentace poradenské organizace, smluvní základ poradenského procesu;
4. Poradenský proces – diagnóza;
5. Poradenský proces – plánování akce
6. Poradenský proces - implementace, ukončení
7. Poradenství v oblasti obecného řízení
8. Poradenství v oblasti marketingu a odbytu, logistiky
9. Poradenství v oblasti finančního řízení
10.Poradenství v oblasti personálního řízení
11.Základy řízení a ekonomika poradenské firmy