Marketing v EU
Cíle a obsah předmětu a literatura
Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových poznatků manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí a specificky v prostředí EU.
Absolvent kurzu by měl být schopen vnímat specifika marketingu na trhu EU, schopen aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním prostředí a být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Kurz by mu měl dále napomoci při uvědomování si příležitosti a zaznamenávání ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí a použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu na trzích Evropské unie.
Osnova a obsah předmětu:
Osnova a témata
Úvod do problematiky Marketingu v EU
Prostředí Evropské unie a analýzy prostředí
Kultura a marketing v EU
Chování zákazníků na trhu EU
Marketingové strategie na trhu EU
Mezinárodní marketingový výzkum a MIS
Segmentace a positioning na trhu EU
Marketingové pojetí produktu a EU
Marketingové pojetí ceny v EU
Marketingová distribuce na trzích EU
Marketingová komunikace v EU
Veletrhy a výstavy v EU
Povinná a doporučená literatura:
Absolvent kurzu by měl být schopen vnímat specifika marketingu na trhu EU, schopen aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním prostředí a být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Kurz by mu měl dále napomoci při uvědomování si příležitosti a zaznamenávání ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí a použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu na trzích Evropské unie.
Osnova a obsah předmětu:
Osnova a témata
Úvod do problematiky Marketingu v EU
Prostředí Evropské unie a analýzy prostředí
Kultura a marketing v EU
Chování zákazníků na trhu EU
Marketingové strategie na trhu EU
Mezinárodní marketingový výzkum a MIS
Segmentace a positioning na trhu EU
Marketingové pojetí produktu a EU
Marketingové pojetí ceny v EU
Marketingová distribuce na trzích EU
Marketingová komunikace v EU
Veletrhy a výstavy v EU
Povinná a doporučená literatura:
- Klapalová, A. Marketing v Evropské unii. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 111 s. ISBN 80-210-3072-0.
- USUNIER, J.C. a Lee, J. A. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall
- HOLLENSEN S. Global marketing. Harlow: Prentice Hall
- Hollensen, S.: Essentials of global marketing, Financial Times / Prentice Hall, Fifth Edition
- KOTABE, M. and HELSEN, K. Global marketing management. 5th ed. Hoboken: John Wiley & Sons
- MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing :nové trendy a reflexe. 3., aktual. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2.
- ONKVISIT, Sak a John J. SHAW. International marketing :strategy and theory. 5th ed. London: Routledge, 2008. xxiv, 710. ISBN 978-0-203-93006-9.
- International marketing strategy. Edited by Frank Bradley. 5th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005. xxvii, 408. ISBN 9780273686880.
- USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 4th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005. xx, 673 s. ISBN 0-273-68529-5.
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.