Koučovací otázky Jiří Palmínek, Synergický management, 2000, s. 76 Příklady otázek, které mohou tvořit jádro koučování 1. (CÍL) Čeho chceme dosáhnout? a. Proč chceme dosáhnout cíle (jaký je kontext úkolu)? b. Jaká bude povaha parametrů, popisujících cílový stav? c. Jaké hodnoty těchto parametrů by měl mít cílový stav? 2. (START) Jak vypadá současná situace? a. Jaké jsou aktuální hodnoty vybraných parametrů? b. Jaké máme vniterní zdroje na startu našeho úsilí? Co děláme dobře a v čem spočívají naše rezervy? c. Jaké jsou vnější startovní podmínky? Co nám bude pomáhat a co nás bude brzdit? 3. (CESTA) Jak můžeme dosáhnout cílového stavu? a. Jaké postupy použijeme? b. Kdo bude co dělat? U jednotlivce: Stačím na práci sám nebo potřebuji pomoc? U skupin: Jak si práci rozdělíme a kdo bude za to odpovídat? c. Kdy bude co uděláno? 4. (KRITÉRIA) Jak budeme hodnotit postup? a. Jaká budou kritéria hodnocení? b. V kterých bodech (kdy) budeme kritéria uplatňovat? c. Jaký bude postup v případě neúspěšného plnění kritérií? 5. (PŘEDPOKLADY) Co potřebujeme k tomu, abychom dosáhli cíle a jak budeme postupovat, abychom to získali? a) Jaké pracovní podmínky? b) Jaké (nejen finanční) prostředky? c) Jakou pomoc specialistů? 6. (MOJE ROLE) Jaký plán práce pro mě /nás z toho vyplývá? a) Co, kdy a jak budu dělat v jednotlivých etapách průběhu celého nastíněného postupu? b) Střednědobý: Co, kdy a jak budu dělat v době mezi současností a kontrolním bodem? c) Krátkodobý: Jaké úkoly si stanovím na nejbližší týden a nebo několik dnů?