Mediální alternativy: 1. Média - důvěryhodnost klesá, protože se snaží přizpůsobit trhu – i/relevantnost zpráv 2. Veřejnoprávní média – kontrolovaná svým způsobem státem, resp. Parlamentem, ale přesto všechno je tu etický kodex, který umožnuje řešit problémy 3. Třetí pilíř – třetí sektor alternativních médií, nezávislý na ostatních – vlastní médium, nebo družstevní, ohledně etiky zde záleží na étosu daného média, může zde být i spousta nedůvěryhodné pozice (lobby, politika, zájmové skupiny, aktivismum, aj.) Tento třetí sektor začíná mít svou váhu, a to když poskytuje nějakou služby, informační, vzdělávací, zábavnou (Britské listy, Deník Referendum) – aktivismus spjatý s jistou mírou étosu vs. Aeronet (nesprávné citování zdrojů, nálepkování, výkřiky, aj., to co do žurnalistiky nepatří). Jak může tento sektor vzniknout, jak může být financován? · Švédsko – zákon o svobodě a pluralitě projevu, ten umožňuje podporovat nezávislá média (když někdo prokáže, že má např. 15 tis předplatitelů, může dostat od státu podporu). Když se zvýší počet předplatitelů, odeberou podporu.