KAPITOLA 09 - Bonitní modely
Bonitní modely jsou syntetickými ukazateli, které jsou konstruovány z několika poměrových ukazatelů s využitím kvantitativních výzkumů a statistických metod. Tyto ukazatele komplexně hodnotí podnik, přičemž cílem je stanovení bonity podniku, tzn. jak moc je podnik dobrý.
Prezentace problematiky
Shrnutí
Bonitní modely podobně jako pyramidové rozklady umožňují ucelený pohled na podnik. Na rozdíl od pyramidových rozkladů však pouze využívají poměrové ukazatele k sestavení jediného čísla, které vypovídá o stavu podniku. Vazby mezi ukazateli jsou přitom zjišťovány statistickými metodami na základě kvantitativního výzkumu poměrových ukazatelů vybraného vzorku podniků. Vypovídací schopnost modelů je proto poměrně omezená a tyto modely by se tedy neměli používat samostatně, ale pouze jako doplněk dalších metod finanční analýzy.
Materiály pro procvičování dané problematiky
V následujícím excelovském souboru naleznete vybraný typový podnik, na kterém si můžete dle instrukcí ověřit znalosti dané problematiky.
Doplňkové materiály pro rozšíření vědomostí
Následující soubory obsahují materiály pro rozšíření vědomostí studentů v dané oblasti.
Jsou pořízeny prostřednictvím databáze JSTOR a slouží výlučně pro pedagogické účely výuky předmětu Finanční management.