1 MVVS - zadání 2. úkolu: Analýzy vnitřního prostředí SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA Jaro 2020 Analýzy vnitřního prostředí - vnitřní prostředí může organizace ovlivnit! Co máte udělat?  Analýza portfolia - produkty a zákazníci  Matice šíře sortimentu - ANO  Analýza strategie (je/není): NE  Analýza zdrojů - ANO:  Lidé  Procesy  Know-how  Značka  Finanční analýza (podklad pro fundraising) 2 Analýza portfolia produktů a služeb organizace Jedním z nástrojů, který je využíván pro analýzu portfolia výrobků a služeb je: MATICE ŠÍŘE SORTIMENTU  pomáhá zpřehlednit  jaké výrobky/služby  komu/jakým tržním segmentům/cílovým skupinám …jako organizace nabízím  To může pomoci rozhodnout, zda není čas zaměřit se jen na výběr některých produktů a služeb vzhledem ke konkurenci, a tím posílit své postavení na trhu  viz. Příklad HaDivadla 3 Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 4 V rámci analýzy zdrojů je vhodný tzv. audit zdrojů, který odpovídá na otázky:  Jaké zdroje má organizace k dispozici?  Jak efektivně jsou tyto zdroje využívány?  Jak flexibilní jsou zdroje v organizaci?  Zda jsou tyto zdroje vzájemně vyvážené? (Košťan, P. (2002). Firemní strategie: Plánování a realizace (1. vyd.). Praha: Computer Press, s. 52) Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Analýzy zdrojů- ČEMU VĚNUJEME POZORNOST?  LIDÉ (HR - zaměstnanci, členové, dobrovolníci)  PROCESY (způsoby poskytnutí služby, způsoby komunikace, apod. - jsou vhodně nastavené?)  KNOW-HOW (Např. ISO normy)  ZNAČKA (jak je silná, jak je vnímaná, co zosobňuje, apod.)  FINANČNÍ ANALÝZA (roční uzávěrka, stav majetku, finanční plány apod.) - nastuduj popis k analýze jednotlivých zdrojů ve vzorové práci HaDivadla 6 Další možnost zpracování analýzy mikroprostředí na základě analýzy zdrojů (př. HaDivadla) (lze zapracovat i výsledky z matice šíře sortimentu) 7  Z u vedené tabulky analýzy mikroprostředí vyplývá, že silné stránky organizace jsou především v kvalitě poskytovaných služeb a v pracovním nasazení členů vedení. Jako uspokojující hodnotíme číslem 3 kvalitu materiálního vybavení divadla (kulisy, kostýmy apod.), spokojenost veřejnosti, propagaci pořádaných akcí, vzájemné vztahy uvnitř organizace a celkový vzhled prostor HaDivadla. Jako nedostatečná se nám pak jeví úroveň propagace organizace, velikost veřejných prostor (především pak prostor jeviště a hlediště) a technické vybavení. Zcela nedostatečné jsou finanční možnosti organizace, které pramení z nedostatečné úrovně propagace a nevyužívání grantů. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 8