Marketing

Seminární práce

Seminární práce zůstávají v režimu týmových prací, jejich počet, oproti dříve vyhlášenému (přeškrtnuté níže) jsem změnila pořadí a trochu i jejich obsah. 

Seminární práce č. 1

Tato práce bude obsáhlejšího charakteru a bude se tak skládat z několika částí, které budou hodnoceny odděleně. Celý její výstup by měl dávat odpověď na to, jak více zapojit studenty katedry podnikového hospodářství do jejího života. Při vypracování této seminární práce budete vlastně postupně obdobně jako při řešení případové studie Clarins, jen k tomu budete mít reálná data od několika respondentů.

První část seminární práce č. 1:

Prvním úkolem je vyzpovídat 5 osob z cílové skupiny (tj. studenty oboru/programu Podniková ekonomika a management, příp. oboru Podniková informatika) s cílem zjistit relevantní informace, které vám následně pomohou vytvořit opatření v jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Osoby, které budete zpovídat, musí být odlišné od členů týmu.

Do rozhovorů je vhodné zahrnout informace z formuláře o personě, se kterým jste se již seznámili na posledním semináři. Dostupný je na https://is.muni.cz/auth/go/yx0gj6

Tato část seminární práce nebude hodnocena, ale její kvalita se projeví v dalších částech seminární práce, které již hodnoceny jsou.

Do 22. 3. odevzdejte do příslušné odevzdávárny přepisy 5 celých rozhovorů ve Wordu.


Druhá část seminární práce č. 1:

Druhým úkolem je vypracovat plakát, ve kterém představíte podstatná a relevantní zjištění z rozhovorů pro řešení toho, jak více zapojit studenty KPH do jejího života. Pozor, plakát nemá obsahovat návrhy řešení problému, má jen zachycovat výsledku provedeného výzkumu.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, dodržení zásad práce s grafikou, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do 30. 3. odevzdejte do příslušné odevzdávárny plakát vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

 Přehled možných nástrojů k využití pro tvorbu plakátu viz https://windowsreport.com/poster-design-software/

Vysvětlení práce s Canva viz https://bit.ly/2u8Qksx

Info o zásadách práce s grafikou viz https://bit.ly/2u8QNeh a https://bit.ly/2Hnrn5p


Třetí část seminární práce č. 1.:

Třetím úkolem je natočit video, ve kterém představíte základní kreativní myšlenku (tj. ideu marketingové kampaně) a opatření ve všech jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Video může být jak hrané, tak kreslené. Musí být doplněno o grafické prvky, tj. nelze jen něco natočit na kameru a odevzdat.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do 12. 4. odevzdejte do příslušné odevzdávárny video vytvořené pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

K natočení videa je možné využít např. aplikaci FilmoraGo či iMovie.

Tutoriál k aplikaci FilmoraGo (prezentující je mírně šílená, ale přehledně vysvětluje snad všechny funkce aplikace) viz https://www.youtube.com/watch?v=a68mYgnztwY

V aplikaci iMovie je možné video natočit 2 způsoby – jako standardní film či

jako upoutávku.

Tutoriál ke standardnímu filmu viz https://www.youtube.com/watch?v=AvfWvz8sKg0

Tutoriál k upoutávce viz https://www.youtube.com/watch?v=3Sc1-rI3ODs

 

Seminární práce č. 2

Složení týmů vytvořených pro první seminární práci zůstává stejné i pro tuto seminární práci. Výjimka platí pouze pro studenty, kteří chtějí předmět Marketing uznat za zrušený předmět Základy marketingu. Ti se již vypracování této práce nemusí účastnit - viz informace níže.

Vaším úkolem bude představit vámi vybraný elektronický zdroj cílové skupině studentů formou komiksu.

Z níže uvedených elektronických zdrojů, které nabízí naše knihovna, si vyberte 1. Výběr je zcela na vás. Nastudujte si, o čem pojednává, jaké možnosti nabízí, jak se lze k němu dostat (různé cesty – např. přes vzdálený přístup, z PC v knihovně, škole atd.), příp. nějaké další informace dle vlastního uvážení. Uvedené pak s využitím znalostí o struktuře příběhu (viz linky níže) převeďte do příběhu, který zobrazte pomocí komiksu. Cílem komiksu a příběhu v něm je, aby zaujal cílovou skupinu (studenty ESF MU) a motivoval je k využití tohoto zdroje pro vlastní potřeby. Nebojte se v komiksu využít QR kód či zkrácené URL vedoucí na daný zdroj.  

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do 26. 4. odevzdejte do příslušné odevzdávárny komiks vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné). 


Přehled aplikací pro vytvoření komiksu viz https://bit.ly/2JWdgGm

Vysvětlení struktury příběhu viz https://www.renenekuda.cz/zaklady-tvurciho-psani/ a https://bit.ly/2CJReAr


Seznam elektronických zdrojů:

1) E-knihy dle vlastního výběru na platformě ProQuest Ebook Central Zdůraznit, že je možné s pomocí formuláře požádat SVI o trvalé zakoupení e-knihy. https://ebookcentral.proquest.com/lib/masaryk-ebooks/home.action 

2) Nejobsáhlejší multioborová kolekce odborných e-knih EBSCO eBook Academic Collection Každý si zde vybere.
http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=ip,uid&profile=ebooks&defaultdb=e000tww 

3) Přístup do archívu časopisu Economist
Veškerý obsah od roku 1843 do 2015.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=502

4) Aktuální deníky a časopisy z celého světa na platformě PressReader Možno číst i offline na svém tabletu či mobilu.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=478

5) Monitoring denních zpráv Anopress
Archív novin, časopisů + přepisů televizních a rozhlasových zpráv v ČR. Monitorováno cca 1500 zdrojů. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=198

6) Rozsáhlá ekonomická příručka Oxford Handbooks Online
Ideální vstupní bod pro každé téma.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=507

7) Statistické databáze a publikace OECD
Nekonečné možnosti srovnávání mnoha indikátorů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=55

8) Encyklopedické přehledy teorií z oblastí ekonomie, managementu, financí apod. – Wiley Online Reference Works 2018 Prostě vyčerpávající elektronické encyklopedie.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=509

9) Portál pro finančníky Patria Plus
Pro ty, co chtějí držet prst na tepu světa akciových trhů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=385

10) Databáze firem a institucí v ČR a SR Bisnode MagnusWeb
Všechny informace o firmách na jednom místě
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=495

11) Zdroj speciálně pro studenty PEM: Emerald Managements
Elektronické časopisy z oblastí managementu, marketingu, organizačního řízení, logistiky apod. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=426

 

Níže uvedené se týká pouze těch, co chtějí/potřebují uznat předmět za zrušený předmět Základy marketingu.

Ve vašem případě stačí absolvovat úspěšně (tj. hodnocení práce 60 a více %) jen seminární práci č. 1. Testy v Kahootu prosím absolvujte všechny. Pokud bude jejich průměr (za všechny testy) 60 a více %, nebudete muset již psát zkouškový test.


Obecně o seminární práci

Seminární práce se skládá ze tří týmových prací, které se budou vypracovávat v určených termínech seminářů. Pokud práce nebude na daném semináři dokončena, je možné ji dopracovat do dále stanovené lhůty. Členové týmu a velikost týmu se může pro jednotlivé práce měnit. Z každé seminární práce musíte získat min. 60 %.

 

Požadavky na zpracování a rozsah seminární práce

Před každým seminářem, kde bude řešena týmová práce, obržíte informaci o tom, které aplikace a jejich využití si máte nastudovat. Rozsah seminární práce je dán formátem, který bude požadován.


Termíny pro odevzdání finální podoby jednotlivých týmových prací

Název týmové práce

Vysvětlení vybrané služby knihovny (komiks)

Do 29.3.2020 středeční seminář, do 30.3. čtvrteční semináře

Charakteristiky studentů PEM (plakát)

Do 12.4.2020 středeční seminář, do 13.4. čtvrteční semináře 

Marketingový plán (video)