Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru pro on-line výuku

Úvodní informace k předmětu/kursu + ZKOUŠKOVÝ TEST

Milé kolegyně, milí kolegové

vzhledem k současné situaci  - zrušení kontaktní výuky - jsme se vás rozhodli s kolegou Filipem Hrůzou provést semestrem prostřednictvím nové interaktivní osnovy.

Autokorekční test vám bude k dispozici po Velikonocích, až do začátku zkouškového. Poté bude zpřístupněn zkouškový on-line test.

 

Cíl předmětu: 

Tento předmět si klade za cíl seznámit Vás se základními aspekty marketingu s důrazem na specifika marketingu organizací veřejného,resp.neziskového sektoru a s metodami, jak marketing realizovat v praxi těchto organizací. Celý text je pojímán tak, aby Vás naučil kromě uplatňování marketingového myšlení a marketingových postupů ve všech oblastech veřejného, resp. neziskového sektoru, také samostatné práci při řešení praktických problémů. V marketingu neziskových organizací je, vzhledem k charakteru služeb, které jsou hlavním výstupním produktem těchto organizací, kladen velký důraz na komunikaci. Základy komunikačních dovedností jsou pak logickým předstupněm komplexní a cílené práce s veřejností, tedy Public Relations. Public Relations (dále PR) jsou dnes vlastně již uceleným praktický oborem, zabývajícím se souborem komunikačních prostředků pro smysluplnou existenci a účinnou práci organizací. Právě oblast komunikace a PR je v tomto sylabu poměrně obsáhle zpracována, s akcentem na moderní trendy komunikace. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji získávání zdrojů na činnost neziskových organizací. To vše je zarámováno do marketingového strategického plánování ústícího do akčních plánů.

Po přečtení tohoto studijního sylabu - možná přesněji řečeno studijní skládačky, doporučené literatury, vlastní realizací jednotlivých kroků marketingových analýz pro organizace z praxe získáte - věříme -  solidní základ pro práci v současnosti žádané profese marketingového pracovníka ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, který se bude umět orientovat ve všech výše uvedených oblastech.

Už v prvních týdnech semestru jste vytvořili týmy po 6 - 8 lidech/členech a členkách a přihlásili jste se ke zpracovávání konkrétních projektů z praxe. V průběhu celého semestru v týmech zpracováváte jednotlivé kroky marketingových analýz, na základě kterých reagujete buď na zadání z praxe, nebo doporučujete řešit problémy, které se vám jeví jako zásadní. Zabýváte se těmito organizacemi:

  • Divadlo Bolka Polívky
  • Národní divadlo Brno - Divadlo Reduta
  • Úřad městké části Brno střed - Plug and Play
  • Úřad městké části Brno střed - komunikace na sociálních sítích 
  • Úřad městké části Brno střed - marketingová komuniace pro NNO

Jak jste rozdělení do týmů, se můžete podívat níže do excelové tabulky. Seznamy jsou na dvou listech, na prvním z nich je seminární skupina rozvrhovaná od 16hod, na druhém listu je skupina rozvrhovaná od 18 hod. V tomto rozvrstvení jsme se sešli pouze dvakrát a třikrát, pokud se nepletu. Nyní pracujete samostatně s tím,že váš vedoucí týmu (ve skupině označený V), popř. komunikátor týmu (označený K) může vyzvat mě, nebo kolegu Hrůzu, abychom se s vámi sešli v týmu při týmové on - line konzultaci přes Microsoft Teams.  Předpokládáme, že jsme schopni se tak domluvit jednou za 2  týdny. Ideláně v den rozvrhované výuky. Předpokládá to 2 - 3 vypracované úkoly, odevzdané do odevzdávárny (rozvrzstvená dle seminárních skupina a následně projektů), které my zpřipomínkujeme, založíme skupinu na MS Teams, tam vás přizveme a vložíme zpřipomínkované úkoly. Diskutovat budeme nad nimi, dovysvětlovat, diskutovat nápady a problémy. Funguje to, nebojte se nás o to požádat!.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2020/BPV_MVVS/op/MVVS_rozdeleni_skupin_a_projektu_2020New.xlsx

Zde můžete nahlédnout do požadavků pro ukončení kursu, včetně stuktury skupinového projektu - v zásadě se nebudou lišit od konktatní výuky, jen budou posunuté termíny v souladu s vyhlášeným zkouškovým obdobím.

ZKOUŠENÍ BUDE PROBÍHAT ON-LINE:

  • FINÁLNÍ VERZI SEMINÁRNÍ PRÁCI PROSÍM VKLÁDEJTE DO ODEVZDÁVÁRNY VAŠEHO PROJEKTU NEJPOZDĚJI 31. 5. 2020. DO TÝDNE VÁM UDĚLENA ZNÁMKA ZE SEMINÁRNÍ PRÁCE - DO ZKOUŠKOVÉHO BLOKU POT.
  • ON-LINE ZKOUŠKOVÝ TEST SI BUDETE MOCI NAPSAT OD 1. 6. 2020.
  • VŽDY KE KONCI TÝDNE - ČT/PÁ V PRŮBĚHU ČERVNA SE PODÍVÁME, KDO MÁ NAPSANÝ A JAK TEST, ZNÁMKU Z NĚJ ZPRŮMĚRUJEME SE ZNÁMKOU ZE SEMINÁRNÍ PRÁCE A ZAPÍŠEME ZNÁMKU. (Při nerozhodné známce rozhodne výsledek seminární práce). 
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2020/BPV_MVVS/op/BPV_MVVS_podminky_2020.pdf

ZDE si můžete až do 31. 5. 2020 vyzkoušet (x-krát) autokorekční test znalostí, který bude poté vystřídán testem zkouškovým:


Příklad seminární práce (kolegů z loňska):

Technické požadavky:

Doporučená další literatura:

  • ANDREASEN, A. R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 7th ed. New Jersey : Pearson, 2008. 528 p. ISBN 9780132345545.
  • Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací (1. vyd.). Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM.
  • Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost (1. vyd.). Zlín: Verbum.
  • FORET, M. (2011).  Marketingová komunikace. E-book. EDIKA
  • Kotler, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6