Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru pro on-line výuku

2. Téma: Marketing nehmotného produktu - analýzy vnitřního prostředí

V minulém tématu jsme soustředili pozornost na různé definice marketingu, jeho historii, tj. vývoj jednotlivých podnikatelských koncepcí, na specifika marketingu v neziskových, resp. veřených organizací, a konečně na obsah marketingového mixu.

V rámci úkolů jsme zčásti předběhli teoretickou látku, což vzhledem k pochopitelnosti analýz prostředí, určitě nevadí. Byli jste navedeni k tomu, abyste provedli analýzu vnějšího prostředí, konkrétně analýzu STEP a Porterovu analýzu konkurence, popř. její modifikace pro kulturní či neziskové organizace. K dispozici jste měli vzory jak v zadání úkolu, tak ve vložené vzorové práci studentů loňského roku. Pozor prosím, nekopírujte zcela tuto studentskou práci. Přestože byla hodnocena výborně, obsahuje i chyby. Pokud jste četli důkladně prezentaci se zadáním 1. úkolu, chybu v PEST analýze jste zajisté odhalili.

Během tohoto tématu si v teorii projděte specifika nehmotného produktu a služeb, včetně jejich vlastností. Dodatečně si zčásti zopakujete analýzy vnitřního prostředí, a nově dostudujete analýzy vnitřního prostředí.

Součástí analýz je i finanční analýza. Zde vám nabízíme hlubší vhled do toho, jak ji můžete následně v praxi pojmout, jak můžete číst v účetních výkazech typu Rozvahy či Výsledovky, jak číst ve Výročních zprávách:

Zde najdete zadání druhého úkolu, který zpracujete v týmu pro "vaši" organizaci/projekt:

Zpracovaný úkol prosím vložte do Odevzdávárny "vaší organizace/projektu"

Odevzdávárny
Domácí úkoly, sběr souborů.

Níže můžete diskutovat se zadavateli prací i s námi problémy, které řešíte - Diskusní fóra na Google Drive: