2. Téma: Marketing nehmotného produktu - analýzy vnitřního prostředí
V minulém tématu jsme soustředili pozornost na různé
definice marketingu, jeho historii, tj. vývoj jednotlivých
podnikatelských koncepcí, na specifika marketingu v neziskových, resp.
veřených organizací, a konečně na obsah marketingového mixu.
V
rámci úkolů jsme zčásti předběhli teoretickou látku, což vzhledem k
pochopitelnosti analýz prostředí, určitě nevadí. Byli jste navedeni k
tomu, abyste provedli analýzu vnějšího prostředí, konkrétně analýzu STEP
a Porterovu analýzu konkurence, popř. její modifikace pro kulturní či
neziskové organizace. K dispozici jste měli vzory jak v zadání úkolu,
tak ve vložené vzorové práci studentů loňského roku. Pozor prosím,
nekopírujte zcela tuto studentskou práci. Přestože byla hodnocena
výborně, obsahuje i chyby. Pokud jste četli důkladně prezentaci se
zadáním 1. úkolu, chybu v PEST analýze jste zajisté odhalili.
Během tohoto tématu si v
teorii projděte specifika nehmotného produktu a služeb, včetně jejich
vlastností. Dodatečně si zčásti zopakujete analýzy vnitřního prostředí, a
nově dostudujete analýzy vnitřního prostředí.
Součástí analýz je i finanční analýza. Zde vám nabízíme hlubší vhled do toho, jak ji můžete následně v praxi pojmout, jak můžete číst v účetních výkazech typu Rozvahy či Výsledovky, jak číst ve Výročních zprávách:
Zde najdete zadání druhého úkolu, který zpracujete v týmu pro "vaši" organizaci/projekt:
Zpracovaný úkol prosím vložte do Odevzdávárny "vaší organizace/projektu"
Níže můžete diskutovat se zadavateli prací i s námi problémy, které řešíte - Diskusní fóra na Google Drive:
- Divadlo Bolka Polívky
- Národní divadlo Brno
- MČBS Plug and Play
- MČBS komunikace na sociálních sítích
- MČBS marketing.komunikace pro NNO