3. téma: SWOT analýza a práce s ním, SMART cíle, MKT strategie a MKT výzkum
V předchozích dvou tématech jste se mj. seznámili a zrealizovali analýzy vnějšího prostředí i analýzy vnitřního prostředí. Na jejich základě se budete
v tomto třetím tématu učit sestavit "odrazový můstek"
strategického
marketingového plánování, totiž. SWOT analýzu. A nejen to. Je řada
způsobů, jak dále pracovat se Swot analýzou (např. TOWSE matice), ale vy
se detailněji seznámíte s Marketingovým memorandem Philipa Kotlera. To
vám pomůže vyhodnotit závažnost těch kterých slabých stránek či hrozeb,
odhalí závažnost ze SWOT analýzy vyplývajících problémů.
Toto poznání vám umožní formulovat cíle (dle logiky SMART). Na základě cílů pak odvodíte
tvz. politiky strategického marketingového plánování. Jde vlastně o
překlopení cílů do jednotlivých složek marketingového mixu, zvláště
do komunikačního mixu, v rámci něj i cenového mixu, pak i do
fundraisingu. Ale to už přebíhám k dalším tématům.
V tomto aktuálním ještě nahlédnete do klasických
marketingových strategií, formulovaných Kotlerem, Porterem a Ansoffem. Seznámíte se také se základy marketingového výzkumu.
Zde najdete zadání třetího úkolu, který zpracujete v týmu pro "vaši" organizaci/projekt:
Zpracovaný úkol prosím vložte do Odevzdávárny "vaší organizace/projektu"
Níže můžete diskutovat se zadavateli prací i s námi problémy, které řešíte - Diskusní fóra na Google Drive:
- Divadlo Bolka Polívky
- Národní divadlo Brno
- MČBS Plug and Play
- MČBS komunikace na sociálních sítích
- MČBS marketing.komunikace pro NNO