Cíle a obsah předmětu
Cílem předmětu je seznámit se se zásadami a významem sortimentní politiky, s procesem plánování sortimentu, s procesem nákupu, s podstatou cenotvorby a s faktory, které ovlivňují sortimentní politiku, výběr sortimentu, nákup i tvorbu cen a s metodami a nástroji, které se v dílčích oblastech v maloobchodě používají.
Obsah předmětu:
1.Sortiment a sortimentní politika; faktory ovlivňující sortimentní politiku.
2. Kategorizace sortimentu, služby v sortimentu maloobchodního podniku.
3. Plánování sortimentu a princip REDUB.
4. Category management a sortimentní politika; role kategorie v sortimentu.
5. Merchandising a sortimentní politika.
6. Vizuální merchandising.
7. Management poptávky a ECR.
8. Hodnotový řetězec a sortimentní a cenová politika.
9. Sortiment a nákupní politika. Faktory ovlivňující nákupní politiku a procesy nákupu.
10. Sortimentní politika a Sourcing.
11. Cenové strategie, cenová politika a metody a přístupy k tvorbě cen.
12. Cena, hodnota pro zákazníka a ochota platit ("willingness to pay").