Prezentace
Jak se přihlásit k prezentaci?
Napište své jméno, příjmení k vybraným článkům v seznamu předloženém vyučující při 1. setkání. Alternativně můžete zaslat vyučující e-mail na adresu eva.gatarik@econ.muni.cz před 1. setkáním. V obsahu e-mailu uveďte své jméno, příjmení a vybrané články.
Výběr tématu potvrdí prezentujícím vyučující (ústně nebo prostřednictvím e-mailu).
Je důrazně doporučeno konzultovat vybrané téma, strukturu prezentace a skupinové aktivity (diskuzi) s vyučující v průběhu přípravy na veřejné vystoupení před skupinou studentů.
Prezentace, scénář skupinové aktivity a krátký záznam o výsledcích práce ve skupině (shrnutí a výsledky diskuze) musí být do tří pracovních dnů po veřejném vystoupení ve třídě nahrány do odevzdávárny předmětu na IS.MUNI.CZ.
Individuální prezentace a moderace diskuzí
Při 2. a 3. sekání bude prostor pro individuální prezentace obsahu vybraných kapitol z odborné literatury a vědeckých článků a moderaci diskuze týkající se prezentovaného obsahu. Kvalitu prezentace a moderace diskuze si hodnotí studenti navzájem prostřednictvím evaluační tabulky, kterou jim předem připraví vyučující. Příprava na každé setkání a přezkoušení přípravy formou krátkého testu na začátku každého setkání má skupinu kvalifikovat k tomuto hodnocení.
Individuální prezentace: prezentující.
Každá prezentace by měla být provázena zhruba 15 slidy a zahrnovat argumenty prezentovaných kapitol z odborné literatury a vědeckých článků. Co je oním velkým tématem daného odborného textu? V čem je problém, který nemohl být v literatuře stále pochopen? Co je výzkumná otázka? Jaká jsou zjištění (je-li článek empirický) a příspěvky článku ke všeobecnému poznání?
Prezentace by neměla být delší než 30 minut.
Prezentující by měli být schopni odpovědět na některé základní otázky týkající se jimi prezentovaného tématu, které mohou přijít od publika.
Individuální prezentace: diskutující.
Diskuze by se měla začít po skončení prezentace. Měla by se týkat obsahu prezentace, identifikovat oblasti, které byly v prezentaci (z důvodu nedostatku času nebo nejasnosti) nedostatečně rozvinuté, ale které jsou důležité pro pochopení obsahu prezentace.
Základní diskuze nad tématem může probíhat jak formou poukázání na tyto body ze strany publika, tak formou dotazů adresovaných prezentujícím. Žádoucí je ovšem zejména připravená a moderovaná diskuze ze strany prezentujících, např. na základě připravené případové studie, formou komunikačních technik sdílení a vytváření znalostí, např. World Café, Fish Bowl atd.
Jak prezentující, tak diskutující by měli být schopni odpovědět na otázky týkající se obsahu prezentace.
Celkový čas pro diskuzi by neměl být delší než 30 minut.