Logistika a Suply chain management_distanční výuka

2. týden_Obsah a cíle logistiky 28. 2. 2020

1. Distribuční logistika

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2020/MPH_LSCM/um/54538962/Prezentace_P1_Marketing_distribution_revision.pptx
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2020/MPH_LSCM/um/54538962/povinny_material/Kotler_Principles_of_Marketing_Sample_chapter.pdf

2. Úvod do logistiky

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2020/MPH_LSCM/um/54538962/Prezentace_P1_Logistika_naklady_trendy_web.pdf

K prezentaci P1_ Logistika _naklady_trendy_slide č.31 Faktory ovlivňující náklady logistiky:


Doporučuji zopakovat následující:

  1. Jaký je rozdíl mezi logistikou a SCM?
  2. Jakkoliv definujte, jak přispívá logistika k tvorbě hodnoty
  3. Vyjmenujte základní nákladové položky logistiky a jak se ovlivňují (jak např. náklady na přepravu ovlivňují náklady na udržování zásob apod.)
  4. Z čeho se skládají náklady na logistiku
  5. Jakou informaci nám udává index LPI
  6. Faktory ovlivňující náklady na logistiku a jak (hodnota produktu, hustota produktu, objednací cyklus)
  7. Jaký je vztah mezi logistikou a marketingem – definujte dopad na logistická 4P
  8. Jaký vliv má logistika na další podnikové procesy?
  9. Vyjmenujte alespoň  5 logistických činností
  10. Co je to marketingový distribuční kanál
  11. Přímý a nepřímý distribuční kanál a kdy se nejčastěji používají?
  12. Jak typ pokrytí cílového trhu byste  zvolil pro mobilní telefony (iphone), čipsy, prsten s diamanty? Vysvětlete.
  13. Co představuje úroveň v marketingovém kanálu. Kolik úrovní existuje v řetězci výrobce – velkoobchod-maloobchod- zákazník?
  14. Jakou podobu mívá distribuční systém u velkých výrobců
  15. Jaký je rozdíl mezi tradičním(konvenčním) a vertikálním distribučním (marketingovým) systémem?
  16. Jak byste definoval (pojmenoval) distribuční systém ve franšízových organizacích
  17. Uveďte, co může být zdrojem konfliktu v distribučním řetězci