Teze diplomové práce
Harmonogram výuky
Výuka i její harmonogram je postaven na systému, který používám pro vedení svých studentů, a je k dispozici na tomto odkazu. Uvedené podmínky jsou závazné pro studenty, které vedu já, Váš vedoucí práce může mít vlastní systém vedení, anebo využít ten můj. Vždy je vše na domluvě mezi studentem a vedoucím jeho práce. Přednášky předmětu jsou každý čtvrtek v 16:20 v místnosti P101. Přednášky se budou nahrávat a budou přístupné offline.
Na výuce se podílí následující vyučující:
Týden | Téma | Vyučující | Popis |
1 (20. 2.) | Úvod a výzkumný záměr | MK | Úvodní přednáška; obsah předmětu; povaha výzkumu; povaha a požadavky na DP; postup zpracování DP. Smysl záměru; obsah a struktura; návrh výzkumu (research design); postup vypracování záměru; příklady. |
2 (27. 2.) | Kritická rešerše 1 | MK | Účel rešerše; kvalita rešerše; kritické (akademické) psaní; postup vypracování; vyhledávání zdrojů; příklady, aktivity. |
3 (5. 3.) | Kritická rešerše 2 | MK | Evaluace kvality literárních zdrojů; elektronická podpora práce na rešerši; aktivity; demonstrace. |
4 (12. 3.) | Návrh výzkumu | MK | Věda jako systematické zkoumání reality; research onion; výzkumná paradigmata a jejich souvislosti; kvalitativní a kvantitativní výzkum; cíl výzkumu a výzkumné otázky. |
5 (19. 3.) | ----------- | MK | Výuka není |
6 (26. 3.) | Zpětná vazba na rešerše |
MK | Prakticky laděný seminář, na kterém bude poskytnuta zpětná vazba na prvotní rešerše, budou diskutovány nejčastější chyby a poskytnuty náměty na zlepšení. |
7 (2. 4.) | Výzkumné strategie |
MK | Survey research, experiment, archival research, case study, action research, design research, grounded theory, narrative inquiry, ethnography. |
8 (9. 4.) | Kvantitativní sběr dat | IM |
Tvorba dotazníků, jejich distribuce, nástroje. |
9 (16. 4.) | Kvantitativní analýza dat |
OČ |
Statistické hypotézy a typy proměnných v souvislosti s jejich následnou analýzou. |
10 (23. 4.) | Kvalitativní sběr dat |
MK | Ohniskové skupiny (focus group), rozhovory (expert interviews), pozorování, terénní deník. |
11 (30. 4.) | Kvalitativní analýza dat |
MK | Typy kódování a jejich podstata; ukázka QDA softwaru; příklady a aktivity. |
12 (7. 5.) | Praktická ukázka | MK | Ve výuce proběhne praktický nácvik několika technik sběru dat (focus group, pozorování). |
13 (14. 5.) | Konzultace | MK | Na základě zaslaných témat a problémů je možné konzultovat konkrétní otázky týkající se záměrů. |
Na výuce se podílí následující vyučující:
- Ondřej Částek
- Michal Krčál
- Irma Macháčová
Výuka je kombinací výkladu a samostatných nebo moderovaných aktivit. A ačkoli se výuka nahrává, velká část výuky nemůže být z její povahy využitelně zaznamenána. Proto studentům doporučujeme výuky se osobně účastnit.