Znalostní management

Režim v čase rektorského volna

Vzhledem k novému režimu přikázaného samostudia a vzhledem k tomu, že není jasné, do kdy tento režim potrvá, jsme přistoupili k následujícím změnám:

TESTY

  • Testy budou psané online. Povaha, hodnocení ani formát testů se nijak nemění. Testy proběhnou v následujících termínech:
    • 17.3. - Test č. 1
    • 31.3. - Test č. 2
    • 14.4. - Test č. 3
    • 28.4. - Test č. 4
    • 12.5. - Test č. 5
  • Na vyplnění testu mají studenti 15 minut, test možno vyplňovat mezi 10:00 a 10:30.
  • Na testy se studenti mohou učit z literatury dostupné v IS, a to:
    • Test č. 1:
      • Mintzberg, H. (1979). The Structuring of Organizations: A Synthesis of the Research. EnglewoodCliffs: Prentice Hall; pp. 17-34 (Five Basic Parts of the Organization). 
      • Mintzberg, H. (1979). The Structuring of Organizations: A Synthesis of the Research. EnglewoodCliffs: Prentice Hall; pp. 249-266 (Technical System). 
      • Weick, K. E., Sutcliffe K. M. and Obstfeld D. (1999). Organizing for High Reliability: Processes of Collective Mindfulness. In R.S. Sutton and B.M. Staw (eds), Research in Organizational Behavior, Volume 1 (pp. 81-123).
      • Weick, K. E., Sutcliffe, K. M., & Obstfeld, D. (2005). Organizing and the process of sensemaking. Organization science, 16(4), 409-421.
    • Test č. 2:
      • Quinn, R. E., & Rohrbaugh, J. (1983). A spatial model of effectiveness criteria: Towards a competing values approach to organizational analysis. Management science, 29(3), 363-377.
      • Born, R., Gatarik E. (2013). Knowledge Management and Cognitive Science: Reflecting the Limits of Decision Making. In Kreitler, S. (eds.) Cognition and Motivation: Forging an Interdisciplinary Perspective (pp. 321–351). Cambridge, MA: Cambridge University Press.
      • Tsoukas, H., & Vladimirou, E. (2001). What is organizational knowledge?. Journal of management studies, 38(7), 973-993.
      • Argyris, C. (1977). Double loop learning in organizations. Harvard business review, 55(5), 115-125.
    • Test č. 3:
      • Argyris, C. (1965). Explorations in interpersonal competence-I. The Journal of Applied Behavioral Science, 1(1), 58-83.
      • Uzzi, B. (1997). Social structure and competition in interfirm networks: The paradox of embeddedness. Administrative science quarterly, 35-67.
      • Granovetter, M. S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology 78(6) p.1360–1380. 
      • Krackhardt, D. (1992). “The Strength of Strong Ties: The Importance of Philos in Organizations.” In Nohria N. & Eccles R. (eds.) Networks and Organizations: Structure, Form, and Action. Boston: Harvard Business School.
    • Test č. 4:
      • Bruns, H. C. (2013). Working alone together: Coordination in collaboration across domains of expertise. Academy of Management journal, 56(1), 62-83.
      • Von Krogh, G. (2003). Knowledge sharing and the communal resource. The Blackwell handbook of organizational learning and knowledge management, 372-392.
      • Wiig, K. M., De Hoog, R., & Van Der Spek, R. (1997). Supporting knowledge management: a selection of methods and techniques. Expert systems with applications, 13(1), 15-27.
    • Test č. 5:
      • Hanley, S., & Malafsky, G. (2003). A guide for measuring the value of KM investments. In Handbook on knowledge management (pp. 369-390). Springer Berlin Heidelberg.
      • Weick, K. E. (2007). The generative properties of richness. Academy of management journal, 50(1), 14-19.
      • Tsoukas, H. (2009). A dialogical approach to the creation of new knowledge in organizations. Organization Science, 20(6), 941-957.


PREZENTACE

Místo prezentací na seminářech přistupujeme k následujícím pravidlům:

  • Studenti odevzdávají prezentace na téma, na které se přihlásili, a to do odevzdávárny PREZENTACE A HANDOUTY, v stanoveném termínu. UPOZORŇUJEME, ŽE JSME POSUNULI TERMÍNY PREZENTACÍ. Nové termíny najdete v Google Spreadsheet TADY. Při odevzdání prezentace dejte na začátek názvu souboru své jméno a datum, kdy máte deadline odevzdání prezentace (tedy datum uveden v LEVÉM sloupečku v tabulce). Připomínáme, že prezentace mají prohlubovat nebo rozšiřovat téma prezentované literatury, nemá toto téma pouze shrnovat. Prezentace jsou hodnoceny A-F  podle správnosti obsahu, míry prohloubení nebo rozšíření tématu oproti prezentované literatuře, formy. Dané prohloubení nebo rozšíření může mít podobu případové studie, objasnění nejasností v literatuře, doplnění informací v prezentované literatuře, nebo jinou.
  • Ke každé prezentaci student odevzdává také handout ve formátu .doc/.docx/.odt/.pdf. Handout obsahuje informace, které doplňují obsah slidů ppt. prezentace. Handout by měl mít strukturu podle slidů, tedy nadpis nebo číslo slidu je nadpisem v handoutu. Informace v handoutu jsou psány stručně, výstižně, kde je to relevantní, odkazují na odbornou literaturu.  Při odevzdání handoutu dejte na začátek názvu souboru své jméno a datum, kdy je deadline odevzdání prezentace (tedy datum uveden v LEVÉM sloupečku v tabulce).
  • Studenti mají k odevzdaným prezentacím přístup. Každý student si projde prezentaci a handout svých kolegů a do 7 dnů vloží do odevzdávárny OTÁZKY K PREZENTACÍM soubor ve formátu .doc/.docx/.odt/.pdf, který obsahuje jednu otázku ke každé prezentaci odevzdané v daném termínu. Studenti nekladou otázky na vlastní prezentace.  (Příklad - 10.4. se odevzdávají dvě prezentace. Každý student vloží do 17.4. do zmíněné odevzdávárny soubor, který obsahuje jednu otázku pro každou prezentaci odevzdanou 10.4., tedy dvě otázky. Studenti, kteří 10.4. odevzdávali prezentaci, kladou pouze jednu otázku). Otázky klaďte "k věci".  Při odevzdání otázek dejte na začátek názvu souboru své jméno a datum, kdy je deadline odevzdání prezentace (tedy datum uveden v LEVÉM sloupečku v tabulce), ke kterým kladete otázky.
  • Studenti, kteří prezentaci odevzdali, mají pak další týden na to, aby na otázky odpověděli. Odpověď se opět odevzdává ve formátu  .doc/.docx/.odt/.pdf do odevzdávárny ODPOVĚDI NA OTÁZKY STUDENTŮ, strukturu mají podle jednotlivých otázek. Otázky můžete přeformulovat, zachovejte ale jejich obsah. Pokud jsou některé otázky od studentů obsahově shodné, možno na ně odpovědět zároveň. Odpovědi pište stručně (1-3 odstavce na otázku, podle potřeby odkazujte na odbornou literaturu).  Při odevzdání prezentace dejte na začátek názvu souboru své jméno a datum, kdy máte deadline odevzdání prezentace (tedy datum uveden v LEVÉM sloupečku v tabulce).
  • Příklad, pokračování - 17.4. studenti odevzdali otázky na vaše prezentace (odevzdané 10.4.). Máte pak do 24.4. čas na otázky odpovědět. 
SHRNUTÍ

Pro splnění předmětu musí každý student:

  • Získat dostatečný počet bodů z testů
  • Odevzdat ppt. prezentaci a handout ve stanoveném termínu - prezentace jsou hodnoceny A-F podle správnosti obsahu, míry prohloubení nebo rozšíření tématu oproti prezentované literatuře, formy.
  • Odpovědět na otázky studentů ve stanoveném termínu
  • Položit jednu SMYSLUPLNOU otázku pro každou prezentaci svých kolegů
V případě dotazů prosím pište, prezentace pořád doporučujeme konzultovat. Vyučující mají WhatsApp i Skype, je tedy možnost konzulovat touto formou, nebo emailem.