Marketing

Seminární práce

Za semestr budou vypracovány týmové práce, které se budou řešit na uvedených seminářích. Velikost týmu bude záviset na počtu studentů na jednotlivých seminářích (odhadovaná velikost jsou 3-4 studenti), členové týmu se mohou lišit pro řešení jednotlivých prací.

Seminární práce č. 1

Tato práce bude obsáhlejšího charakteru a bude se tak skládat z několika částí, které budou hodnoceny odděleně. Celý její výstup by měl dávat odpověď na to, jak více zapojit studenty katedry podnikového hospodářství do jejího života.

První část seminární práce č. 1:

Prvním úkolem je vytvoření dotazníku a oslovit cílovou skupinu (tj. studenty oboru/programu Podniková ekonomika a management, příp. oboru Podniková informatika) s cílem zjistit relevantní informace, které vám následně pomohou vytvořit opatření v jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Členové týmu se zodpovídání vlastního, týmově vytvořeného dotazníku neúčastní.

Tato část seminární práce nebude hodnocena, ale její kvalita se projeví v dalších částech seminární práce, které již hodnoceny jsou.

Do termínu Vašeho semináře v 6. výukovém týdnu (kdy budete zpracovávat výsledky) odevzdejte do příslušné odevzdávárny matici dat získaných z dotazníku.


Druhá část seminární práce č. 1:

Druhým úkolem je vypracovat plakát, ve kterém představíte podstatná a relevantní zjištění z dotazníku pro řešení toho, jak více zapojit studenty KPH do jejího života. Pozor, plakát nemá obsahovat návrhy řešení problému, má jen zachycovat výsledku provedeného výzkumu.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, dodržení zásad práce s grafikou, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 7. výukového týdne odevzdejte do příslušné odevzdávárny plakát vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

 Přehled možných nástrojů k využití pro tvorbu plakátu viz

Vysvětlení práce s Canva viz https://bit.ly/2u8Qksx, odkaz na seznam fontů v Canvě, které jsou vhodné pro češtinu https://psychologiefontu.cz/protekcni-tahak/

Info o zásadách práce s grafikou viz https://bit.ly/2u8QNeh a https://bit.ly/2Hnrn5p


Třetí část seminární práce č. 1.:

Třetím úkolem je natočit video, ve kterém představíte základní kreativní myšlenku (tj. ideu marketingové kampaně) a opatření ve všech jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Video může být jak hrané, tak kreslené. Musí být doplněno o grafické prvky, tj. nelze jen něco natočit na kameru a odevzdat.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 9. výukového týdne odevzdejte do příslušné odevzdávárny video vytvořené pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

K natočení videa je možné využít např. aplikaci FilmoraGo či iMovie.

Tutoriál k aplikaci FilmoraGo (prezentující je mírně šílená, ale přehledně vysvětluje snad všechny funkce aplikace) viz https://www.youtube.com/watch?v=a68mYgnztwY

V aplikaci iMovie je možné video natočit 2 způsoby – jako standardní film či jako upoutávku.

Tutoriál ke standardnímu filmu viz https://www.youtube.com/watch?v=AvfWvz8sKg0

Tutoriál k upoutávce viz https://www.youtube.com/watch?v=3Sc1-rI3ODs

Lze využít i jiné nástroje (např. https://www.renderforest.com/, https://clipchamp.com/en/ )

 

Seminární práce č. 2

Vaším úkolem bude představit vámi vybraný elektronický zdroj cílové skupině studentů formou komiksu.

Z níže uvedených elektronických zdrojů, které nabízí naše knihovna, si vyberte 1. Výběr je zcela na vás. Nastudujte si, o čem pojednává, jaké možnosti nabízí, jak se lze k němu dostat (různé cesty – např. přes vzdálený přístup, z PC v knihovně, škole atd.), příp. nějaké další informace dle vlastního uvážení. Uvedené pak s využitím znalostí o struktuře příběhu (viz linky níže) převeďte do příběhu, který zobrazte pomocí komiksu. Cílem komiksu a příběhu v něm je, aby zaujal cílovou skupinu (studenty ESF MU) a motivoval je k využití tohoto zdroje pro vlastní potřeby. Nebojte se v komiksu využít QR kód či zkrácené URL vedoucí na daný zdroj.  

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 11. výukového týdne Odevzdejte do příslušné odevzdávárny komiks vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).


Přehled aplikací pro vytvoření komiksu viz https://bit.ly/2JWdgGm, dále třeba Storyboardthat https://www.storyboardthat.com/cs

Vysvětlení struktury příběhu viz  a https://bit.ly/2CJReAr


Seznam elektronických zdrojů:

1) E-knihy dle vlastního výběru na platformě ProQuest Ebook Central Zdůraznit, že je možné s pomocí formuláře požádat SVI o trvalé zakoupení e-knihy. https://ebookcentral.proquest.com/lib/masaryk-ebooks/home.action 

2) Nejobsáhlejší multioborová kolekce odborných e-knih EBSCO eBook Academic Collection Každý si zde vybere.
http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=ip,uid&profile=ebooks&defaultdb=e000tww 

3) Přístup do archivu časopisu Economist
Veškerý obsah od roku 1843 do 2015.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=502

4) Aktuální deníky a časopisy z celého světa na platformě PressReader Možno číst i offline na svém tabletu či mobilu.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=478

5) Monitoring denních zpráv Anopress
Archív novin, časopisů + přepisů televizních a rozhlasových zpráv v ČR. Monitorováno cca 1500 zdrojů. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=198

6) Rozsáhlá ekonomická příručka Oxford Handbooks Online
Ideální vstupní bod pro každé téma.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=507

7) Statistické databáze a publikace OECD
Nekonečné možnosti srovnávání mnoha indikátorů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=55

8) Encyklopedické přehledy teorií z oblastí ekonomie, managementu, financí apod. – Wiley Online Reference Works 2018 Prostě vyčerpávající elektronické encyklopedie.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=509

9) Portál pro finančníky Patria Plus
Pro ty, co chtějí držet prst na tepu světa akciových trhů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=385

10) Databáze firem a institucí v ČR a SR Bisnode MagnusWeb
Všechny informace o firmách na jednom místě
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=495

11) Zdroj speciálně pro studenty PEM: Emerald Managements
Elektronické časopisy z oblastí managementu, marketingu, organizačního řízení, logistiky apod. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=426