Marketing

Harmonogram

Přednášky

Na přednáškách budou probírána témata dle osnovy předmětu, níže uvádíme plánované pořadí témat. Změny vyhrazeny.

Některých přednášek se může ujmout externí lektor/odborník z praxe.

Týden
Datum
Téma
Přednáší
1
2.3. Úvod do marketingu – uvedení do problematiky (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu, problematika marketingového mixu)
2
9.3. Prostředí podniku (rozdíl mezi makro- a mikroprostředím, detailní vysvětlení faktorů makroprostředí podniku, detailní vysvětlení faktorů mikroprostředí podniku, vysvětlení příslušných analýz (SWOT analýza, STEP analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil)) 
3
16.3 Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning)
4
23.3. Sestavení marketingového plánu
5
30.3. Marketingový výzkum (marketingový informační systém a jeho vztah k marketingovému výzkumu, význam marketingového výzkumu, jednotlivé typy výzkumů a jejich výhody a nevýhody, jednotlivé metody a techniky marketingového výzkumu a jejich výhody a nevýhody, výzkumný proces a jeho požadavky na informace, výběr vzorku)
6
6.4. Kupní chování zákazníka (modely kupní chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování)
7
13.4.

Produkt (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, dokumentace na reálných příkladech, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, kritika koncepce životního cyklu produktu, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely, kritika portfoliových modelů)

Ph.D. Yang (Jonathan) Liu

Management School, Queens's University, Belfast, North Ireland
8
20.4.
9
27.4.

Distribuce (marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody)

10
4.5.
11
11.5.Komunikační mix II.
12
18.5. Globální marketing (úrovně mezinárodního zapojení, internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu, dokumentace na reálných příkladech)

Pozn.: RČ - Renata Čuhlová, OČ - Ondřej Částek


Z přednášek budou pořizovány záznamy. Je možné si je po skončení přednášky stáhnout rovnou z našeho týmu v MS Teams. Zároveň budou záznamy také vkládány do studijních materiálů předmětu.


Semináře

A) Případové studie
Na určených seminářích budou společně řešeny případové studie z oblasti marketingu.

B) Seminární práce
Za semestr budou vypracovány 2 týmové práce, které se budou řešit na uvedených seminářích. Velikost týmu bude záviset na počtu studentů na jednotlivých seminářích (odhadovaná velikost jsou 3-4 studenti), členové týmu se mohou lišit pro řešení jednotlivých prací.

Týden
Téma
1
Řešení případové studie
2
Řešení případové studie
3
Řešení případové studie
4
stanovení persony, příprava výzkumu: formulace výzkumných otázek, dotazníku
5
 finalizace dotazníku, vyvěšení na web
6
1. týmová práce - zpracování výsledků dotazování formou plakátu
7
prezentace plakátu
8
9
prezentace videa
10
3. týmová práce - komiks
11
prezentace komiksu
12
Řešení případové studie