Adobe Systems Distribuce BPH_MAR1 Ondřej Částek castek@econ.muni.cz Adobe Systems Co nás čeká 1. 1.Distribuční kanály: strategie, funkce 2. 2.Služby poskytované distribučními kanály 3. 3.Distribuční cesty Adobe Systems Marketingový kanál… …způsob doručení produktu od výrobce ke spotřebiteli …prostředníci mezi výrobcem a spotřebitelem …způsob překlenutí nesouladu/rozporu (v čem?) Velmi často se nejedná o jeden kanál, ale složitý systém: vícekanálová strategie, hybridní kanály, integrované kanály, strategie hodnotové sítě. Adobe Systems Marketingový kanál: strategie 1.Push 2. 2.Pull 3. 3.Kombinace Adobe Systems Marketingový kanál: funkce 1.Získávání informací o spotřebitelích, trhu, konkurenci 2.Marketingová komunikace 3.Vyjednávání ceny 4.Objednávání u výrobců 5.Financování zásob 6.Sdílení rizika 7.Skladování, doprava 8.Facilitace plateb 9.Facilitace převodu vlastnictví Adobe Systems Marketingový kanál: funkce Adobe Systems Marketingový kanál: úrovně Adobe Systems Marketingový kanál: úrovně Adobe Systems Marketingový kanál: služby pro zákazníky 1.Velikost dodávky 2.Čekání a dodací doba 3.Prostorová dostupnost 4.Pestrost výrobků 5.Služby Adobe Systems Distribuční cesty: typy Přímé: 1.Obchodní zástupce (i podomní prodej) 2.Podnikové prodejny 3.E-shop(y) výrobce, prodejní automaty Nepřímé: 1.Prostředníci 2.Zprostředkovatelé 3.Facilitátoři Adobe Systems Distribuční cesty: aspekty ke zvážení 1.Možnosti výrobce 2.Povaha produktu 3.Povaha trhu 4.Objem dodávek 5.Faktory prostředí 6.Charakteristika distributorů 7.Konkurence 8.Distribuční strategie 9. Zamazalová a kol., 2010, s. 234-5 1. Adobe Systems Distribuční strategie, systémy 1.Intenzivní 2.Selektivní 3.Výhradní 4. 1.Konvenční distribuční systémy 2.Vertikální distribuční systémy 3.Horizontální distribuční systémy 4.Integrované (hybridní) distribuční systémy Adobe Systems Co ještě zvážit Specifika e-commerce a m-commerce Typy vertikálních distribučních systémů Role Point of Sale Adobe Systems Zdroje Grafiky jsou z Kotler a Keller, Marketing Management, 14. vydání. Adobe Systems Odkud studovat Povinné: Kapitola 15 v Kotler a Keller, Marketing Management, přeloženo z anj., 14. vyd., 2013, od s. 149. [MAR 543] -dostupné v e-prezenčce Povinné: Kapitola 10 v DSO v ISu -stručné shrnutí Rozšiřující: Kapitola 10 v Zamazalová a kol., Marketing, 2. vyd., 2010. Adobe Systems