4. Výzkum v podnicích: Na co si dát pozor v pracích zaměřených na řešení manažerského problému v podnicích
Výstup z učení:
Student bude schopen:
- identifikovat manažerský problém a zformulovat ho,
- vyhledat vhodnou metodu k jeho řešení,
- komunikovat s podnikem/organizací v nestandardních situacích.
Na co se zaměřit:
- Vyhledání smysluplného manažerského problému v podniku a jeho formulace.
- Řešení situací ohrožujících úspěšné sepsání závěrečné práce.
- Zacházení s interními podnikovými daty.
- utajování,
- anonymizace,
- práce s číselnými údaji.
- Vyhledání vhodné metody řešení manažerského problému, která by měla být:
- standardizovaná,
- obecně akceptovaná,
- aktuální a moderní.
- Formulace návrhové části tak, aby řešila manažerský problém.
Literatura:
Doporučená
GRASSEOVÁ, Monika; DUBEC, Radek; ŘEHÁK, David. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. BizBooks, 2012.
PUNCH, Keith, and Jan HENDL. Úspěšný návrh výzkumu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008.
Doporučená pro studenty píšící podnikatelský plán, studii proveditelnosti nebo práce zaměřené na analýzu trhu
šAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Grada, 2019.