Adobe Systems Zadání pro 4. úkol z MVVS Komunikační/PR audit organizace SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA Jaro 2021 KOMUNIKAČNÍ/PR – AUDIT §Proveďte komunikační, resp. PR audit vámi zkoumané organizace/projektu § §Pokud jde o připravovaný projekt, zaměřte se jen na komunikace daného problému (týká se především projektů MČ) KOMUNIKAČNÍ/PR – AUDIT §definuje zájmy, role, poslání organizace a od ní odvozených veřejností (tj. cílových skupin pro komunikaci), §určuje cílové skupiny, jejich zájmy, potřeby, očekávání, §vytváří seznam cílů vůči těmto skupinám, §volí pro ně nejvhodnější prostředky PR, §odhaduje náklady, realizovatelnost plánu PR a jeho dalších prvků. § Kroky při PR/Komunikačním auditu 1.Vymezení veřejností, např. u obce Kunín: 2. 2. 2. 2. Kroky při Komunikačním auditu 2.Vymezení cílů vůči těmto veřejnostem/cíl.skup. (např. obec – turisté) §Informace o památkách, zajímavostech, mapy, koupání, ubytování, stravování, vyžití pro rodiny s dětmi, atp. 3.Definice toho, co očekávají veřejnosti od organizace §Kvalitní a pravdivé informace o trávení volného času, dopravním spojení, možnost dát zpětnou vazbu 4.Jaké prostředky komunikace/PR nyní organizace používá? §Webové stránky obce, certifikát kvality některé ze služeb (Cyklisté vítáni), ubytování přes booking, aj. 5.Jsou vyhovující? §Jaké je věkové složení turistů? Stačí web? Nevyplatilo by se spolupracovat s centy cestovního ruchu, nebo využívat soc. sítě? 6.Co mohu zlepšit? §Návrhy na zlepšení + odhad nákladů na tato zlepšení (úsporné řešení vs. maximalistické řešení) 5 PR audit §Jak chci být jako organizace vnímám svými cílovými skupinami? §Jak jsem reálně vnímán? §Často jen za realizace marketingového výzkumu…. §Kdo toto vnímání způsobuje? – není to jen malá skupinka v rámci více cílových skupin? §Pokud ano, vyplatí se komunikovat napřímo s touto cílovou skupinou, než realizovat kampaň §Jinak můžeme jít do PR kampaně, pozor – nákladná. 6