Cíle a obsah předmětu
Logistika a řízení dodavatelského řetězce resp. integrace logistiky
s ostatními podnikovými funkcemi a integrace podniku s podniky
v dodavatelském řetězci lze považovat za zdroj konkurenční výhody.
Hlavně pro obchodní podniky, které jsou jedním z článků logistického
řetězce, je fungování logistických procesůe základní podmínkou jejich
přežití. S růstem globalizace a propojování podniků v rámci
dodavatelského řetězce přes hranice států mluvíme často právě
o konkurenceschopnosti dodavatelského řetězce. Integrace totiž může vést
ke zkvalitnění služeb pro zákazníky, je-li správně a komplexně řízena,
včetně zohlednění rizik. Proces integrace podporuje prohlubující se
digitalizace v rámci nově nastupující éry Společnost 4.0. Rozvoj
informačních a systémových technologií je to, co podporuje efektivní
fungování logistických procesů, které mají ale dopad nejen na úroveň
zákaznického servisu, ale i nákladů. Logistika je vrámci kurzu primárně
chápána jako služba, proto výklad vychází i ze základních teoretických
konceDotazy a nejasnostipcí, které se týkají řízení a marketingu služeb.
ílem předmětu je představit logistiku a Supply Chain Management jako
disciplínu, která má podstatný vliv na na konkurenceschopnost obchodních
podniků a hodnotu vytvářenou pro zákazníky, neboť díky svému
průřezovému charakteru prostupuje několika podnikovými funkcemi a svými
cíli a úkoly podstatně přispívá k žádoucí výkonnosti podniků.
Kurz je proto zaměřen na:
1) pochopení významu logistiky pro konkurenceschopnost obchodního podniku a hodnotu vytvářenou pro zákazníky,
2) pochopení logistikého procesu a logistických rozhodnutí v podniku a
v dodavatelském řetězci v souvislostech jejich dopadu na náklady a
zákaznický servis
3) seznámení s technologiemi, které jsou nutné pro řízení dodavatelského
řetězce a které je nutné , ve znalostní a hlavně globalizující se
společnosti znát.