BKH_ZAMO Marketing

Seminární práce

 Doporučená struktura a obsah seminární práce na předmětu Marketing

Seminární práce není povinná, ale může nahradit písemný test, pokud bude dostatečně kvalitní. Zpracovává se během celého semestru s možností pravidelných průběžných prezentací na druhém a třetím setkání, přičemž jejich cílem je primární odstranění nejasností a správné nasměrování práce. Prezentace potvrzují znalosti z probraného učiva na přednáškách a započítávají se do hodnocení jako aktivita. Seminární práce je nutno odevzdat do 30.4.2022 a její hodnocení představuje maximálně 85 procent z hodnoty celé zkoušky.  Rozsah seminární práce je cca 20-25 stran ve formátu ppt (MS powerpoint) přičemž každý slide musí obsahovat slovní popis v poznámkách/notes.

Seminární práci mohou studenti zpracovat ve skupinách. Doporučení pro velikost skupiny je max. 5 studentů. Pokud budete chtít, skupiny si můžete domlouvat v tomto diskuzním fóru: https://is.muni.cz/auth/discussion/spds/?fakulta=1456;obdobi=8304;predmet=1365252,1365291. Následně prosím nahlaste složení skupiny e-mailem vyučujícímu.

Osnova seminární práce

1. Charakteristika firmy

Představit firmu – vznik, historie, odvětví, předmět podnikání, vize, mise, velikost firmy, právní forma, počet zaměstnanců, geografické působení.

2. Analýza marketingového prostředí

Zpracovat mikroprostředí a makroprostředí podniku, jejich jednotlivé složky a identifikovat nejvýznamnější faktory a trendy marketingového makroprostředí, které budou mít v budoucnu vliv na firmu. V rámci interního mikroprostředí věnovat pozornost organizační struktuře a kultuře firmy, v externím mikroprostředí je třeba analyzovat dodavatele, zákazníky, konkurenci, zprostředkovatele a veřejnost.

Vypracovat SWOT analýzu.

Identifikovat typ informací a jejich zdrojů, které firma může využít a ve které oblasti.

3. Nákupní chování spotřebitele

Identifikovat spotřebitele (B2B nebo B2C) a charakteristika jeho nákupního chování, identifikovat faktory, které mají hlavní vliv na nákupní chování

Segmentovat - rozdělit trh podle jednotlivých kritérií (deskriptivní, psychografické, behavioristické), vybrat cílový trh - zhodnotit relativní přitažlivost každého segmentu a vybrat z nich ten, resp. ty, na kterých firma dosáhne maximální efektivnosti svého marketingového úsilí, následně se pokusit identifikovat tržní pozici firmy

4. Produkt

Vybrat si produkt, který firma nabízí na trhu a blíže charakterizovat úrovně produktu – jádro (užitečnost produktu), vlastní produkt (popsat atributy produktu jako kvalita, modifikace, značka, design, obal) a rozšířený produkt (co firma nabízí zákazníkovi navíc – např. servis, prodlouženou záruku, leasing, dopravu atd.). V rámci životního cyklu produktu zařadit ve kterém stadiu se nachází vybraný produkt. Využít BCG matici.

5. Cena

Analyzovat cenovou politiku firmy. Soustředit se na interní a externí faktory rozhodování o cenách vybraného produktu. Popsat jaké metody tvorby cen firma používá, jaké poskytuje cenové slevy a pod.

6. Distribuce

Blíže charakterizovat distribuční kanály – cesty, které firma využívá, aby se její produkty dostaly k zákazníkovi. V případě existence uvést i online prodej.

7. Marketingová komunikace

Popsat, jak efektivně firma využívá komunikační nástroje (reklama, podpora prodeje, vztah s veřejností, osobní prodej nebo přímý marketing). Uvést konkrétní příklady komunikace firmy s trhem.

8. Návrhy a doporučení pro firmu

Identifikovat a popsat jeden marketingový problém a navrhnout jeho řešení.

Seznam elektronických zdrojů:

1) E-knihy dle vlastního výběru na platformě ProQuest Ebook Central Zdůraznit, že je možné s pomocí formuláře požádat SVI o trvalé zakoupení e-knihy. https://ebookcentral.proquest.com/lib/masaryk-ebooks/home.action 

2) Nejobsáhlejší multioborová kolekce odborných e-knih EBSCO eBook Academic Collection Každý si zde vybere.
http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=ip,uid&profile=ebooks&defaultdb=e000tww 

3) Přístup do archívu časopisu Economist
Veškerý obsah od roku 1843 do 2015.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=502

4) Aktuální deníky a časopisy z celého světa na platformě PressReader Možno číst i offline na svém tabletu či mobilu.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=478

5) Monitoring denních zpráv Anopress
Archív novin, časopisů + přepisů televizních a rozhlasových zpráv v ČR. Monitorováno cca 1500 zdrojů. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=198

6) Rozsáhlá ekonomická příručka Oxford Handbooks Online
Ideální vstupní bod pro každé téma.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=507

7) Statistické databáze a publikace OECD
Nekonečné možnosti srovnávání mnoha indikátorů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=55

8) Encyklopedické přehledy teorií z oblastí ekonomie, managementu, financí apod. – Wiley Online Reference Works 2018 Prostě vyčerpávající elektronické encyklopedie.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=509

9) Portál pro finančníky Patria Plus
Pro ty, co chtějí držet prst na tepu světa akciových trhů.
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=385

10) Databáze firem a institucí v ČR a SR Bisnode MagnusWeb
Všechny informace o firmách na jednom místě
https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=495

11) Zdroj speciálně pro studenty PEM: Emerald Managements
Elektronické časopisy z oblastí managementu, marketingu, organizačního řízení, logistiky apod. https://ezdroje.muni.cz/prehled/zdroj.php?lang=cs&id=426


Termíny pro odevzdání finální podoby jednotlivých prací do Odevzdávárny budou upřesněny při jejich zadávání.