Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru

1. Téma: Definice marketingu, historie, specifika v NS, obsahové složky + 1. úkol: analýzy vnějšího prostředi

V tomto tématu se dozvíte o různých přístupech k marketingu, ujasníte si také, jak marketing historicky vznikl a jak se dále vyvíjí. Můžete přemýšlet, zda se i dnes máte šanci setkat s výrobní, výrobkovou a prodejní koncepcí, nebo se setkáváme už jen s marketingovou a s koncepcí sociálního marketingu. 

Nahlédnete také specifika marketingu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru. Uvědomíte si, kde jsou odlišnosti a v čem jsou si obě oblasti (ziskový i neziskový) marketing blízké, protože řeší stejné problémy. V rámci obsahových složek marketingu poznáte základní prvky marketingového mixu - stejně tak objevíte různé přístupy k jeho rozšíření, a to podle toho, v jaké oblasti marketingovou logiku uplatňujete. Na závěr se dočtete o rozdílu v hromadném a cíleném marketingu. Právě u cíleného marketingu pracujeme s tržní segmentací, targetingem a positioningem. 

Nahlédněte do prezentace.

Poslechněte si přednášku. 

Přečtěte si studijní text. 

Můžete si přečíst i texty doplňkové.

A zde máte zadání 1. úkolu.