1. Téma: Definice marketingu, historie, specifika v NS, obsahové složky + 1. úkol: analýzy vnějšího prostředi
V tomto tématu se dozvíte o různých přístupech k marketingu, ujasníte si také, jak marketing historicky vznikl a jak se dále vyvíjí. Můžete přemýšlet, zda se i dnes máte šanci setkat s výrobní, výrobkovou a prodejní koncepcí, nebo se setkáváme už jen s marketingovou a s koncepcí sociálního marketingu.
Nahlédnete také specifika marketingu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru. Uvědomíte si, kde jsou odlišnosti a v čem jsou si obě oblasti (ziskový i neziskový) marketing blízké, protože řeší stejné problémy. V rámci obsahových složek marketingu poznáte základní prvky marketingového mixu - stejně tak objevíte různé přístupy k jeho rozšíření, a to podle toho, v jaké oblasti marketingovou logiku uplatňujete. Na závěr se dočtete o rozdílu v hromadném a cíleném marketingu. Právě u cíleného marketingu pracujeme s tržní segmentací, targetingem a positioningem.
Nahlédněte do prezentace.
Poslechněte si přednášku.
Přečtěte si studijní text.
Můžete si přečíst i texty doplňkové.
A zde máte zadání 1. úkolu.