3. Téma: SWOT analýza a marketingové memorandum, Cíle SMART + 3. úkol: sestavení SWOT z předchozích analýzy a další práce s ní, definice cílů SMART
Po absolvování předchozích dvou témat umíte zrealizovat analýzy vnějšího prostředí i analýzy vnitřního prostředí. Na jejich základě budete ve třetím tématu schopni sestavit "odrazový můstek" strategického marketingového plánování, totiž. SWOT analýzu. A nejen to. Je řada způsobů, jak dále pracovat se Swot analýzou (např. TOWSE matice), ale vy se detailněji seznámíte s Marketingovým memorandem Philipa Kotlera. To vám pomůže vyhodnotit závažnost těch kterých slabých stránek či hrozeb, odhalí závažnost ze SWOT analýzy vyplývajících problémů.
Toto poznání vám umožní formulovat cíle (dle logiky SMART). Na základě cílů pak odvodíte tvz. politiky strategického marketingového plánování. Jde vlastně o překlopení cílů do jednotlivých složek marketingového mixu, zvláště do komunikačního mixu, v rámci něj i cenového mixu, pak i do fundraisingu. Ale to už přebíhám k dalším tématům.
Nad rámec teorie potřebné k sestavení SWOT analýzy a formulaci SMART cílů v tomto tématu ještě nahlédnete do klasických marketingových strategií, formulovaných Kotlerem, Porterem a Ansoffem. Seznámíte se také se základy marketingového výzkumu. Níže prezentace k přednášce:
A také nahrávka přednášky, kterou měl 31/3 2021 na prezenčním studiu kolega Filip Hrůza.
Zde najdete zadání 3. úkolu.
Pro zajímavost se můžete podívat i na další příklad marketingového memoranda: