Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru

5. Téma: Obsahový marketing, on-line marketing a kampaně v něm - přednášky externistů

V současnosti hýbe světem marketingu obsah a on-line marketing. Dokonce existují názory, že marketing se rovná obsah a on-line, nebo chcete-li internetový marketing. Ano, když chce firma v současnosti optimalizovat rozpočet na marketing, rozhodně se bude soustředit na tzv. obsahový marketing a on-line marketing. Ale předtím musí vědět, co nabízí (produkt), komu ho nabízí (znát svou cílovou skupinu), v jakém prostředí ho nabízí a za jakou cenu i na jakém místě (cena, distribuce, zkrátka musí znát svou konkurenci). A pracovat s těmito ukazateli, umět v nich číst a analyzovat je. K tomu slouží znalost přechozích 4 témat této interaktivní osnovy. 

Obsah se dnes soustředí na webovou stránku firmy (aktivity, projektu, osoby), popř. Facebook, který posledních 5 let přebírá kormidlo jako nositel obsahu. Před deseti lety se tvrdilo, když nemáte webovou stránku, jako byste nebyli. Dnes obsah přebírá Fcb, který se navíc stává dobrým reklamním prostředím. Každopádně obsah se bude snažit firma šířit prostřednictvím sociálních sítí - Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTube kanálu, možná i Tik Toku, o jehož pokrytí a dosahu vedou diskuse marketingoví odborníci v posledních dvou letech. V době pandemie začala nabývat na významu také sociální síť iPhonu Clubhouse. Kromě sociálních sítí bude věnována pozornost i Google Adwards, PPC reklamě, resp. Skliku. 

Právě proto dáváme přednost externistům, odborníkům z marketingových a PR agentur, aby vás seznámili s těmito aktuálním marketingovými trendy. V tomto semestru jsou to 3 přednášky marketingových mágů z PR angentury Lesensky.cz  

21. dubna 2021: Jak začít v on-line marketingu? Adam Šilhan

12. května 2021: Jak dělat marketing na sociálních sítích? Dan Zeman

19. května 2021: Jak přistupovat k vyhodnocování v online marketingu? Adam Šilhan 



K tématu sociálních sítí a jejich využití v on-line marketingu a PR je moc pěkný předvánoční (podzim 2020) podcast INFO.CZ s bývalým youtuberem Jonášem Čumrikem,  který působil pod pseudonymem Johny Machette:

Twiter je pro novináře a ubrečený děti. Být nešťastný je trendy a lidi se už neumí dívat na věci s nadhledem, říká influencer v důchodu Johnhy Machette. 

Co se dozvíte? (cca od 55 min): 

  • Facebook je jako hospoda
  • Instagram je jako párty s kámošema, kde se všichni snažíme vypadat co nejlíp
  • Twitter je jako v práci v zasedačce, nebo ve škole před tabulí, apod. 
  • YouTube je zábava a TV pro dospělý
  • Tik Tok je jako že jsem s kámošema, mám v sobě 3 panáky a rozhodl jsem se, že budu vtipnej :) (ale pozor, začíná se měnit, aktuálně nenajdete jinou sociální síť, kde nemusíte mít ani jednoho folowera a pokud máte zajímavý obsah, můžete oslovit maximum lidí)

Pokud byste si také rádi něco přečetli k tématu on-line marketingu, navíc v oblasti kultury, začtěte se do diplomové práce vaší kolegyně, už mgr. Vagnerové: 

Marketingova_komunikace_divadel_se_zamerenim_na_online_komunikacni_nastroje.pdf
PDF ke stažení

Zde si práci můžete i stáhnout: 

Pro procvičení teorie dalších dvou témat si můžete zkusit napsat autokorekční test. Počet opakování je neomezený. 

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/jaro2022/BKV_MVVS/odp/Test_2_tutorial.qref