8. Téma: Strategické marketingové plánování a akční plány + 8. úkol: sestavení akčního plánu
Strategický plán je psaný dokument, který organizaci slouží jako dlouhodobé (3. – 5tileté vodítko. Je výsledkem plánovacího procesu a má odpovídat na otázky proč organizace existuje, co dělá, kam by měla směřovat a jak se tam dostane. Úspěšný strategický plán musí sestavovat min. 3, max 8 manažersky významných lidí z organizace za připomínkování všech členů. Měl by obsahovat poslání a hodnoty organizace, analýzu stávající situaci organizace, její silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení (SWOT analýza), strategické a od nich odvozené dílčí, krátkodobé cíle, kterých by organizace chtěla v budoucnu dosáhnout, lhůtu pro splnění těchto cílů a hodnocení výsledků dosahování strategického plánu, jeho aktualizace a operativní změny.
Doporučený studijní text: