Adobe Systems 1 MVVS - seminář 3: SWOT ANALÝZA & cíle SMART SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA Jaro 2021 Adobe Systems 2 Zadání na třetího úkolu: §Sestavte SWOT analýzu dané organizace na základě již zhotovených analýz vnějšího a vnitřního prostředí organizace § §Zpracujte Marketingové memorandum dle Kotlera § §Formulujte cíle – hlavně ty SMART (skutečně je časově orámujte!) § Adobe Systems Výsledná SWOT analýza 3 Výsledná SWOT analýza 4 §Jde o analýzu prostředí, která je výsledkem už provedených §analýz vnějšího prostředí (STEP a Porterovy) §analýz vnitřního prostředí (matice šíře sortimentu a analýzy zdrojů) §Výsledky SWOT analýzy by pak měly organizaci pomoci k určení váhy jednotlivých silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb organizace. §Stále mějte na paměti, že vnější prostředí nelze ovlivnit, vnitřní ano. Příklad HaDivadla Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Další práce se SWOT – Marketingové memorandum 6 •Marketingové memorandum (Kotler, 2001) slučuje všechny společné slabé stránky a hrozby uvedené v celkové SWOT analýze do tematicky rozdělených oblastí činností. •Takto sestavený kontrolní seznam je vhodné vyhodnotit dle závažnosti , nejlépe přidělením bodů. Pro hodnocení lze užít např. tří hodnot: 1.nejnižší stupeň závažnosti, je dobré tyto potíže řešit, ale neohrožují nijak akutně stabilitu a existenci organizace 2.střední závažnost –je potřebně je řešit více, ale jejich neřešení v současné době nemusí být pro organizace fatální 3.nejvyšší závažnost –je potřebné je řešit velice aktuálně. Marketingové memorandum – příklad HaDivadla (1.část) Marketingové memorandum – příklad HaDivadla (2.část) 8 Adobe Systems Další variantní práce s výsledky SWOT 9 •Matice IFE a EFE •https://managementmania.com/cs/efe-matice •https://managementmania.com/cs/ife-matice •Matice důležitosti a efektu •Analýzy příčin a důsledků vybraných faktorů •Vymezení vztahů závažnosti a výkonnosti vybraných kritérií Adobe Systems CÍLE 10 §… v oblasti IMAGE ̶Blízké poslání organizace, obecně platné, neměřitelné ̶ Nadace Partnerství bude i nadále podporovat ekologickou výchovu a vzdělávání, stejně jako ekologické projekty. §Akční cíle SMART: §Nadace Partnerství podpoří do konce roku 2021 cca 30 projektů výsadeb stromů do měst a krajiny v ČR. Adobe Systems 11 Příklady cílů SMART pro HaDivadlo z market.memoranda 1.Do konce roku 2020 podat žádost o grant z EHP a fondů Norska, a to minimálně ve výši 2 mil Kč. 2.Do léta 2020 sehnat fundraisera na úvazek 0,5 a do konce roku 2020 rozjet mecenášský program. 3.Provést personální audit v květnu – externí firmou, sehnat barterově. Nově nastavit kompentence vedoucích pracovníků s důrazem na kompetence ve fundrasingu. 4. Adobe Systems Strategie 12 §umění velitele (manažera) §schopnost rozhodnout se na základě vysoké odbornosti a profesionality §schéma postupu, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů (myšlenkové mapy, teorie grafů…) §přehled možných kroků + činností přijímaných s vědomím částečné neznalosti budoucích podmínek, okolností a souvislostí ̶