Adobe Systems Zadání pro 7. seminář MVVS Sponzorská nabídka/CWDF fundr. kampaň SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA SIMONA ŠKARABELOVÁ FILIP HRŮZA Jaro 2021 Adobe Systems 2 Obsah zadání • •Vyberte konkrétní firmu, kterou by bylo smysluplné oslovit s žádostí o sponzorství, resp. reklamní protiplnění, tzv. win-win strategie •Zpracujte návrh tohoto reklamního protiplnění (může odkazovat na komunikační, resp. mediální plán – v němž jste naplánovali o jakém obsahu se bude kde a jak často komunikovat) •Nebo připravte obecnou sponzorkou nabídku – viz příklad dále •POZOR – pokud vyhodnotíte sponzoring jako nereálný, zamyslete nad možnostmi oslovení individuálních dárců, nebo prostřednictvím crowdfundingové kampaně Sponzorská nabídka Postup při jednání s firmou 3 Vypracování základní nabídky sponzorovi (projekt/skica) 1.Poslání, základní zaměření spolupráce 2.Analýza cílových skupin 3.Způsob prezentace před spoluprací a během ní 4.Konkrétní využití prostředků poskytnutých sponzorem 5.Termíny (aspoň rámcově) 6.Kvantifikace nákladů (rozpočet) – stačí mít v záloze, neprezentovat ho na první dobrou… 7. !!! Projekt/Skica by měla být věcná, výstižná a měla by mít přiměřený rozsah !!! https://www.donio.cz/o-nas Crowdfunding – komerční portály §Hit hit, §Startovač, §Nakopni mě, aj. §= prodej služeb a zboží, příjem je předmětem daně z příjmů, NNO si často zakládá spol. s r.o., nebo funguje na „dobročinných crwdf portálech. §nejde o darování v pravém slova smyslu, platí se procenta provozovateli portálu, cílová částka se získá jen při jejím dosažení. §Při nedosažení cílové částky jsou peníze vráceny „dárcům/kupujícím“ 6 Crowdfunding – darovací portály •Darovací, neziskový portál darujspravne.cz nebo darujme.cz nebo donio.cz •Je cílová částka u krátkodobé sbírky •Odměny jsou symbolické, nemusí být, z pohledu auditu je lepší je neuvádět •Získáte všechny prostředky, i když nedosáhnete na cílovou částku •Jde o dary, osvobozeno od daně darovací •Znáte své dárce, pokud oni souhlasí •Může, ale nemusí být veřejná sbírka Proč kampaň? •Je časově omezená •Logicky i částkou •Pracuje s časovým horizontem •Vícenásobným oslovením s postupným vyprávěním příběhu •Motivuje k dosažení cílové částky •Komunikuje v kombinaci: DM + Fcb/soc.sítě + Google Adwards •Komunikuje obsah: text, video, fotky 8 Matchování způsob motivování dárců k tomu, aby darovali, protože firma, nebo velký dárce (individuální) se upíše k tomu, že zdvojnásobí, nebo dorovná cílovou částku 9 Crwdf matice pro komunikaci během kampaně •Průměrný dar od Vašich dárců /nebo spřízněných NNO •Kolik je potřeba oslovit osob direct mailem, abyste dostali jeden průměrný dar (např. 10 oslovení = 1 dárce) •Cílová částka: kolik potřebuji vs. kolik mám v databázi motivovaných kontaktů? •Minimálně 3 rozesílky během kampaně •Udržování obesílaných ve hře, výzvy k jejich zapojení •Poděkování!!! 10 Variantně: CRWDF kampaň pro Váš projekt: •Název a smysl projektu •Cílová částka (rozpočet) •Cílová skupina •Plán komunikace