Sortimentní politika, nákup a cenotvorba

Cíle a obsah předmětu

Cílem předmětu je seznámit se se zásadami a významem sortimentní politiky, s procesem plánování sortimentu, s procesem nákupu, s podstatou cenotvorby a s faktory, které ovlivňují sortimentní politiku, výběr sortimentu, nákup i tvorbu cen a s metodami a nástroji, které se v dílčích oblastech v maloobchodě používají.


Obsah předmětu:

1.Sortiment a sortimentní politika; faktory ovlivňující sortimentní politiku.

2. Kategorizace sortimentu, služby v sortimentu maloobchodního podniku.

3. Plánování sortimentu a princip REDUB.

4. Category management a sortimentní politika; role kategorie v sortimentu.

5.  Merchandising a sortimentní politika. 

6. Vizuální merchandising.

7. Management poptávky a ECR.

8. Hodnotový řetězec a sortimentní a cenová politika.

9. Sortiment a nákupní politika. Faktory ovlivňující nákupní politiku a procesy nákupu.

10. Sortimentní politika a Sourcing.

11. Cenové strategie, cenová politika a metody a přístupy k tvorbě cen.

12. Cena, hodnota pro zákazníka a ochota platit ("willingness to pay").