Byli jste osloveni českým výrobcem aut ŠKODA, abyste zjistili prostřednictvím analýzy kritické ztráty, jestli segment SUV představuje v ČR samostatný relevantní trh. ŠKODA vám poskytla pro vymezení relevantního trhu následující údaje: · ŠKODA zajímá zvýšení cen o 10% · Na segmentu SUV je průměrná marže 10% · Elasticita poptávky pro segment SUV si ŠKODA určila prostřednictvím logit modelu jako 2,2 · Na segmentu SUV působí kromě ŠKODA auto i další značky jako BMW, Audi, či Mercedes-Benz. Každá značka dosahuje tržního podílu do 10% Představuje tedy segment SUV v ČR samostatný relevantní trh? Kritická ztráta (CL) = ZC/ZC + M = 10 /(10 +10) = 0,5 = 50% Skutečná ztráta (AL) = e * ZC = 2,2 * 10 = 22% CL > AL => SUV je vlastní relevantní trh