Specifické formy marketingu Ladislava Kuchynková Guerilla marketing tzv. partyzánský marketing Pojem „guerilla“ z Lat. Ameriky pro označení partyzánských jednotek Původně nízkonákladová forma ideální pro menší a střední firmy Šokující, extravagantní, vyskytující se na neobvyklých místech Nepsané pravidlo: Nečekaně udeřit, zaměřit se na konkrétní cíle a rychle se stáhnout zpět! Jay Levinson (1984): Cílem je dosahování běžných cílů nekonvenčními metodami Guerilla marketing ORIGINÁLNÍ NÁPAD ČASOVÝ RÁMEC NEČEKANÉ UMÍSTĚNÍ JEDNODUCHOST HUMOR, EMOCE NIŽŠÍ NÁKLADY GUERILLA Různé formy AMBIENT CLEAN VIRÁLNÍ MARKETING BUZZ AMBUSH PRODUCT NETRADIČNÍ MÍSTA PRO REKLAMU VYVOLÁNÍ ROZRUCHU DOČASNÉ OBRAZY NA ULICI MARKETING PARAZITUJÍCÍ NA REKLAMĚ JINÝCH MARKETING NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH UMÍSTĚNÍ PRODUKTŮ VE FILMU APOD. FLASH MOB UNDERCOVERD PLACEMENT MARKETING MARKETING MARKETING ZÁBAVNÁ AKCE NA VEŘEJNÉM MÍSTĚ UŽÍVÁNÍ PRODUKTŮ ZNÁMOU OSOBNOSTÍ GRAFFITI Ambient Clean graffiti Ambush marketing Product placement