Komunikace v podniku persuaze Tomáš Ondráček BARIÉRY KOMUNIKACE BARIÉRY KOMUNIKACE TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 2 / 8 BARIÉRY KOMUNIKACE bariéry efektivní komunikace • filtrování (filtering) • selektivní vnímání (selective perception) • přetížení informacemi (information overload) • emoce (emotions) • jazyk (language) • ticho (silence) • úzkost při komunikaci (communication apprehension) • lži (lying) TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 3 / 8 BARIÉRY KOMUNIKACE kulturní bariéry kulturní bariéry TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 4 / 8 BARIÉRY KOMUNIKACE kulturní bariéry kulturní bariéry • sémantika (denotáty i konotáty) • tónování • tolerance pro konflikty – způsoby vyjadřování • ... TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 5 / 8 SHRNUTÍ SHRNUTÍ TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 6 / 8 SHRNUTÍ základy pro komunikaci • poznání sebe • poznání adresáta • poznání zprávu • volba formy • volba reakce • hodnoty • respekt a férovost • „fakta“ ne domněnky • odlišnosti a odlišné pohledy • vlastní identita TO ·KOPO: komunikace – persuaze ·2023 7 / 8 Zdroje I Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2017). Organizational Behavior. Pearson Education Limited.