Pokyny k prezentacím
Každý student se musí podílet na vypracování jedné prezentace na jedno z nabízených témat. Na prezentaci se hlásí skupinky studentů po 1–2 studentech. K prezentaci se zároveň váže handout, který shrnuje nejdůležitější poznatky z prezentace a případně doplňuje informace na slidech. Prezentace i handout musí být dopředu konzultované s vyučujícím předmětu a následně s dostatečným předstihem odevzdány do příslušné odevzdávárny. Pro všechny termíny spojené s prezentacemi viz. Harmonogram předmětu. Prezentace vychází z literatury dostupné ve studijních materiálech a téma dále rozvíjí nad rámec této literatury. Prezentace je hodnocena známkou A až F.
Cílem prezentace je rozšířit a/nebo prohloubit základní poznatky z materiálů dostupných v IS. Příkladem rozšíření nebo prohloubení tématu je zjištění, jak se poznání v oblasti tématu posunulo dál od doby publikovaní literatury, uvedení možností praktického uplatnění poznatků z tématu a/nebo uvedení možných omezení poznatků, nalezení a shrnutí případových studií, vypracování vlastní případové studie, a podobně.
Struktura prezentace
Prezentace by měla celkově trvat 30 minut. Těchto 30 minut je rozděleno na přednáškovou a diskuzní část. Přednášková část spočívá v stručném představení tématu a základních znalostí, pak delším představení rozšiřujících nebo prohlubujících poznatků. Diskuzní část obsahuje odpovědi na ad hoc položené otázky studentů, a řízenou rozpravu (nebo aktivitu). Rozpravu (nebo aktivitu) řídí prezentující studenti s případnou asistencií vyučujícícho. Délky přednáškové a diskuzní části by ideálně měli být vyvážené, t.j. ani jedna část by neměla být delší než 20 minut.
Pokud prezentace obsahuje citace, měla by mít dedikován slide na seznam zdrojů. Všechen text v prezentaci by měl být čitelnej, textu by nemělo být příliš.
Handout
Ke každé prezentaci se odevzdává také handout v PDF nebo Word formátu. Handout obsahuje informace, které shrnují nebo doplňují obsah slidů prezentace. Handout by měl mít strukturu podle slidů, tedy nadpis nebo číslo slidu je nadpisem v handoutu. Informace v handoutu jsou psány stručně, výstižně, kde je to relevantní, odkazují na odbornou literaturu. Handout může být psán odrážkově.
Hodnocení prezentace
Prezentace je hodnocena známkou A–F. Vyučující a každý student po skončení semináře ohodnotí prezentaci na stupnici od 0(F) – 5(A) (0/F – nejnižší, 5/A – nejvyšší) prostřednictvím online dotazníku. Zaměří se přitom na následující kategorie.
- kvalita přípravy
- míra, do které prezentace a handout rozvíjejí základní poznatky
- kvalita zpracování poznatků, které rozšiřují základní poznatky
- srozumitelnost prezentace a handoutu
- kvalita odpovědí na otázky kolegů
- kvalita řízení diskuze
- celkový dojem z prezentace a handoutu
Autoři se nepodílejí na hodnocení vlastní prezentace. Hodnocení studentů, kteří získají v průběžném testu z tématu méně než dva body z otázek z dané problematiky, se neberou při hodnocení v úvahu. Studenti mají příležitost anonymně zanechat kolegům další zpětnou vazbu (není povinné) prostřednictvím zprávy vyučujícímu. Takhle zanechanou zpětnou vazbu zašle prezentujícím vyučující po dokončení studentského hodnocení. Prezentující se nikdy nedozvědí, kdo jim konkrétní kus zpětné vazby nebo hodnocení zanechal.
Výsledné hodnocení je dáno mediánem hodnocení studentů, který se průměruje s cvelkovým hodnocením vyučujícího. Při nejasných výsledcích má větší váhu hodnocení vyučujícího. Celé pracovní skupince se uděluje stejná známka. Případná sociální zahálka se řeší individuálně s vyučujícím.
Výše uvedený proces bude přeskočen a prezentace hodnocena známkou F v případě, že prezentace pouze shrňuje poznatky ze základní literatury nebo od témy zcela utíká NEBO diskuze (aktivita) vůbec neproběhla NEBO prezentace nesplnila povinné formální požadavky (výrazně delší nebo kratší než stanovený čas, nebyla konzultována nebo odevzdána ve stanoveném termínu, je zjevně formálně nevyhovující) NEBO k prezentaci nebyl spracován adekvátní handout.