Tutoriál 2 (16/3): Legislativa, účetnictví a ekonomické řízení, financování, transparentnost
doplňkové materiály:
seznam organizací ke zpracování:
odkaz pro vyplňování dotazníku:
podpůrná videa k semestrálnímu úkolu:
"videonávod" 1 (shrnující logiku a východiska úkolu):
"videonávod" 2 (ukázka ilustrující postup při sběru dat):
Přestože videoukázka vznikla v předchozích letech a ne zcela odpovídá letošnímu zadání, dokáže - pevně věříme - ilustrovat postup při sběru dat.
V čem panují hlavní rozdíly v porovnání s letošním zadáním? V rámci letošního úkolu je:
1) zvolena jiná organizace (SH ČMS);
2) každý student/studentka má zadán širší počet pobočných spolků (na základě lehké sondy lze tušit, že u pobočných spolků panuje nižší pravděpodobnost nalezení požadovaných údajů);
3) prostřednictvím dotazníku jsou sbírána zevrubná účetní data z "rozvahy" a "výkazu zisku a ztráty" jen za jeden rok (detailní účetní informace nebudou sbírány za hlubokou minulost, dotazník je tedy kratší);
4) v dotazníku je dodána otázka na dostupnost účetní závěrky (resp. podotázky na dílčí části účetní závěrky) pro sledované období tří let (pro lepší pochopení reality každoročního přístupu pobočných spolků k plnění zákonných požadavků);
3) v dotazníku je dodána otázka na zvolenou formu účetnictví pro sledované období tří let (formu účetnictví lze v průběhu let měnit; napříč sledovanými pobočnými spolky se navíc častěji vyskytuje jednoduché účetnictví, jež nevyužívá "rozvahu" a "výkaz zisku a ztráty");
4) v dotazníku je dodána otázka na zmapování hlubší historie zveřejňování účetní závěrky za periodu starší, než sledované období tří let (pokud je k dispozici historická účetní závěrka, není nutné přepisovat její údaje, stačí jen uvést, za jaké roky je tento dokument k dispozici).