ZADÁNÍ PREZENTACÍ – LETNÍ SEMESTR TÉMA POPIS KDO PREZENTUJE 01-ZÁKLADY OVLÁDÁNÍ - ukázka způsobu filtrovaná na seznamu zákazníků (různé možnosti zadávání filtrů, např.: o zákazníci, jejichž název začíná na konkrétní písmeno, o zadat do filtru 2 konkrétní zákazníky o nafiltrovat na zákazníky, jejichž saldo (Blance) je větší než 0, o ukázka uložení filtru pro následné použití o další možnosti zadávání filtrů - ukázka personalizace seznamu a karty zákazníka: o na seznamu zákazníků vytáhněte některé z dalších polí, která jsou skrytá,např.pole Country/Region Code (pomocí nastavení->Peronalise) o přesuňte sloupec na jinou pozici o skryjte některý ze sloupců, např Responsibility Center o zobrazte kartu zákazníka a proveďte ukázku personalizace na i na kartě zákazníka (skrytí pole, přesun pole na jinou pozici,…) - Ukažte a vysvětlete použití fulltextového vyhledávání např. na seznamu zákazníků (pole Search v hodní levé části seznamu). 02-PRODEJ - Zobrazte kartu vybraného zákazníka a popište základní pole. - Vytvořte prodejní objednávku a doplňte na objednávku zákazníka. Do řádku objednávky pak doplňte zboží, např. zboží 1936-S. Na řádku zkontrolujte lokaci a v případě, že není zadaná lokace BLUE, tak zadejte. Zadejte množství a cenu. - Zobrazte tiskovou sestavu prodejní objednávky, která je zasílána zákazníkovi. - Zaúčtujte prodejní objednávku (při účtování použijte účtování dodání i fakturace „Ship and Invoice“. Zobrazte zaúčtovanou fakturu, tiskovou sestavu faktury a položky, které vznikly. - Běžte na kartu zboží 1936-S a zobrazte položky (Ctrl+F7). Ukažte položku, která vznikla fakturací prodejní objednávky z předchozího kroku. - Vytvořte novou kartu zboží s použitím šablony zboží (popište k čemu šablona slouží a zobrazte možná zadání údajů na šabloně). - Otevřete vytvořené zboží a popište základní pole na kartě zboží. 03-NÁKUP - Vytvořte nového dodavatele pomocí šablony dodavatele, např.šablona VENDOR COMPANY. - Vytvořte nové zboží pomocí šablony zboží (zkontrolujte metodu ocenění „costing method“ FIFO, zkontrolujte měrnou jednotku a další důležitá pole na kartě). - Vytvořte nákupní objednávku: o do hlavičky zadejte nově vytvořeného dodavatele, o do řádků zadejte nově vytvořené zboží, doplňte množství, lokaci BLUE, jednotkovou cenu, o zobrazte tiskovou sestavu nákupní objednávky a zodpovězte k čemu se používá. o objednávku zaúčtujte (zaúčtujte příjem i fakturaci najednou). Při účtování vysvětlete rozdíl mezi možnostmi zaúčtování příjmu, fakturace a příjmu a fakturace. - Po zaúčtování objednávky zobrazte zaúčtovanou fakturu a pomocí funkce najít položky „find entries“ zobrazte položky, které vznikly a vysvětlete (jen základní, které jsme probírali). - Zobrazte zboží, které bylo v objednávce a položky daného zboží, které vznikly. Vysvětlete důležitá pole na položce zboží. - Zobrazte dodavatele, který byl na nákupní objednávce a zobrazte položky tohoto dodavatele. Vysvětlete důležitá pole na položce dodavatele. 04-NÁKUP /PRODEJ - Vytvořte nové zboží pomocí šablony zboží (zkontrolujte metodu ocenění „costing method“ FIFO, zadejte prodejní cenu „unit prices“ na částku 20, zkontrolujte měrnou jednotku a další důležitá pole na kartě). - Vytvořte nákupní objednávku: o Do hlavičky zadejte dodavatele dle výběru. o Do prvního řádků zadejte nově vytvořené zboží, doplňte množství 5 ks, lokaci BLUE, jednotkovou cenu 10. o Zobrazte tiskovou sestavu nákupní objednávky a zodpovězte k čemu se používá. o Objednávku zaúčtujte (zaúčtujte příjem i fakturaci najednou). Při účtování vysvětlete rozdíl mezi možnostmi zaúčtování příjmu, fakturace a příjmu a fakturace. - Po zaúčtování objednávky zobrazte zaúčtovanou fakturu a pomocí funkce najít položky „find entries“ zobrazte položky, které vznikly. - Zobrazte zboží, které bylo v objednávce a položky daného zboží, které vznikly. Vysvětlete důležitá pole na položce zboží. - Vytvořte prodejní objednávku: o Do hlavičky zadejte zákazníka dle výběru. o Do řádku zadejte nakoupené zboží, lokaci BLUE a množství 2 ks. Zkontrolujte, zda je v řádku jednotková cena 20,-. o Zaúčtujte prodejní objednávku (dodání i fakturaci) a zobrazte zaúčtovanou fakturu a její tiskovou sestavu. - Zobrazte zákazníka z objednávky a zobrazte položky tohoto zákazníka a vysvětlete důležitá pole. - Zobrazte zboží z objednávky a zobrazte položky tohoto zboží a vysvětlete: o Jaká položka vznikla prodejem, vysvětlete důležitá pole a zobrazte položku, se kterou je položka prodeje vyrovnaná (stojíte na položce a nahoře v pásu karet zvolte „Applied Entries“). o Vysvětlete proč je v poli Cost Amount (Actual) daná hodnota. 05-VYROVNÁVÁNÍ ZBOŽÍ A SOUVISEJÍCÍ HODNOTY - Zkontrolujte Nastavení zásob „Inventory Setup“, zda je nastaveno Automatic Cost Posting=Ano, Automatic Cost Adjustment= Always. Pokud ne, tak změňte. - Vytvořte nové zboží pomocí šablony zboží (zkontrolujte metodu ocenění „costing method“ FIFO, zadejte prodejní cenu „unit prices“ na částku 10, zkontrolujte měrnou jednotku a další důležitá pole na kartě). Všimněte si pole Unit Cost. - Vytvořte nákupní objednávku: o Do hlavičky zadejte dodavatele dle výběru. o Do prvního řádků zadejte nově vytvořené zboží, doplňte množství 3 ks, lokaci BLUE, jednotkovou cenu 3. o Do druhého řádků zadejte nově vytvořené zboží, doplňte množství 5 ks, lokaci BLUE, jednotkovou cenu 5. o Objednávku zaúčtujte (zaúčtujte příjem i fakturaci najednou). - Zobrazte zboží, které bylo v objednávce. Vysvětlete pole Unit Cost a zobrazte přes hodnotu v tomto poli jeho výpočet. - Zobrazte položky daného zboží, které vznikly. Vysvětlete důležitá pole na položce zboží. - Vytvořte prodejní objednávku: o Do hlavičky zadejte zákazníka dle výběru. o Do řádku zadejte nakoupené zboží, lokaci BLUE a množství 2 ks. Zkontrolujte, zda je v řádku jednotková cena 10,-. o Zaúčtujte prodejní objednávku (dodání i fakturaci) a zobrazte zaúčtovanou fakturu a její tiskovou sestavu. o Na zaúčtované faktuře zobrazte statistiku a vysvětlete pole Sales (LCY), Adusted Cost (LCY) a Adjusted Profit (LCY) a Adjusted Profit %. - Zobrazte zboží z objednávky a zobrazte položky tohoto zboží a vysvětlete: o Jaká položka vznikla prodejem a zobrazte položku, se kterou je položka prodeje vyrovnaná (stojíte na položce a nahoře v pásu karet zvolte „Applied Entries“). o Jaká položka vznikla prodejem a vysvětlete důležitá pole na položce (Entry Type, Location Code, Quantity, Remaining Quantity, Sales Amount (Actual), Cost Amount (Actual). o Vysvětlete proč je v poli Cost Amount (Actual) daná hodnota. - Zobrazte kartu zboží a pole „unit cost“. Přes kalkulovanou hodnotu v poli zobrazte výpočet a vysvětlete ho. - Vytvořte další prodejní objednávku: o Do hlavičky zadejte zákazníka dle výběru. o Do řádku zadejte nakoupené zboží, lokaci BLUE a množství 3 ks. Zkontrolujte, zda je v řádku jednotková cena 10,-. o Zaúčtujte prodejní objednávku (dodání i fakturaci) a zobrazte zaúčtovanou fakturu a její tiskovou sestavu. o Na zaúčtované faktuře zobrazte statistiku a vysvětlete pole Sales (LCY), Adusted Cost (LCY) a Adjusted Profit (LCY) a Adjusted Profit %. - Zobrazte zboží z objednávky a zobrazte položky tohoto zboží a vysvětlete: o Jaká položka vznikla prodejem a zobrazte položku, se kterou je položka prodeje vyrovnaná (stojíte na položce a nahoře v pásu karet zvolte „Applied Entries“). o Jaká položka vznikla prodejem a vysvětlete důležitá pole na položce (Entry Type, Location Code, Quantity, Remaining Quantity, Sales Amount (Actual), Cost Amount (Actual). o Vysvětlete proč je v poli Cost Amount (Actual) daná hodnota. 06-TRANSFERY - Vysvětlete k čemu se používají transfery. - Založte novou kartu zboží. - Zkontrolujte kartu lokace BLUE a RED a vysvětlete hlavní pole, zejména pole Doba vyskladnění "Outbound Whse.Handing Time" a Doba zaskladnění "Inbound Whse.Handing Time". - Zobrazte lokaci, která slouží jako zboží na cestě, tzn. na kartě lokace má nastaveno pole Použít jako na cestě "Use As im-Transit". Vysvětlete co taková lokace znamená, kde se zboží nachází, pokud je v dané chvíli na takovéto lokaci. - Pomocí nákupní objednávky proveďte příjem 5 ks nově založeného zboží na kolaci BLUE. Zobrazte množství zásob daného zboží a položku zboží, která vznikla tímto nákupem. - Vytvořte objednávku transferu „transfer Orders“a proveďte přesun části množství zboží (např.2 ks) z lokace MODRÝ na lokaci ČERVENÝ. Všimněte si na řádku datumů "Shipment Date" a "Receipt Date" a vysvětlete z čeho jsou vypočteny. Nápovědou může být záložka "Shipment" a "Warehouse"na objednávce transferu. Na objednávce transferu vyzkoušejte zvolit jiného ...."Shipping Agent Code" a zkontrolujte Receipt Date. Pokud se datum změnilo, tak vysvětlete důvod. - Zaúčtujte objednávku transferu, ale zaúčtujte pouze dodání "Ship". Vysvětlete proč se účtuje ve dvou krocích. - Popište vzniklé položky zboží. - Doúčtujte objednávku transferu a opět zobrazte položky zboží a popište. - Zobrazte kartu zboží a pole zásoby "Inventory" a zobrazte jaké množství se nachází na jaké lokaci (zobrazíte pomocí 3 teček u pole Inventory). 07-CENY, SLEVY - Vytvořte nové zboží BRYLE a na zboží zadejte kromě jiného i hodnotu jednotková cena „Unit Price“ (záložka Prices & Sales) ve výši 10 000,- - Vytvořte novou prodejní objednávku např. na zákazníka 10000 a vložte do řádku nově vytvořené zboží. Vysvětlete jaká částka je uvedená na řádku. - Přes vyhledávací lupu (napravo nahoře) najděte „Sales Price Lists a otevřete ceník, který je k dispozici. Doplňte do něj řádek s kombinací: o Customer/10000/Item/BRYLE/Defines=Price&Discount/ minimum Quantity =2/Unit Price=9000/Line Discount%=4 Před opuštěním stránky musíte potvrdit funkcí nahoře v pásu karet “Verify Lines“ - Do již vytvořené prodejní objednávky zadejte nový řádek s tímto zbožím a do řádku vložte množství 2 ks. Na řádku zobrazte cenu a zdůvodněte. - Otevřete si kartu zákazníka a do fakturační slevy „Cust.Invoice Discount“ doplňte slevu fakturační a to za tak, že pokud prodejní objednávka, resp.faktura dosáhne hodnoty „Minimum Amount“ 20 000,- tak bude fakturační sleva „Discount“ 7%. - Otevřete již vytvořenou prodejní objednávku a zkontrolujte celkovou cenu objednávky bez DPH. V případě, že nedosahuje výše 20 000,-, tak zvyšte množství zboží. Poté proveďte dopočet fakturační slevy přes funkci „Calculate Invoice Discount“. Fakturační slevy by se měla zobrazit v součtové sekci pod řádky pole „Inv.Discount Amount Excl.VAT“ a zároveň ve statistice F7. - Zobrazte tiskovou sestavu prodejní objednávky, kde jsou zobrazené ceny a slevy. 08-CENY, SLEVY - Vytvořte nové zboží s názvem SLEVA a na zboží zadejte kromě jiného i hodnotu jednotková cena „Unit Price“ (záložka Prices & Sales) ve výši 10 000. Do pole Item Diisc.Group doplňte RESALE. - Vytvořte nového zákazníka s názvem NOVY. Do pole „Customer Disc.Group“ doplňte hodnotu RETAIL. - Přes vyhledávací lupu (napravo nahoře) najděte „Sales Price Lists a otevřete ceník, který je k dispozici. Doplňte do něj řádky s kombinací: o Customer Disc.Group/RETAIL/Item Discount Group/RESALE/Defines=Discount/ minimum Quantity =2/Line Discount %= 5 o Customer/NOVY/Item/SLEVA/Defines=Price&Discount/ minimum Quantity =3/Unit Price=9000/Line Discount%=4 Před opuštěním stránky musíte potvrdit funkcí nahoře v pásu karet “Verify Lines“ - Vytvořte novou prodejní objednávku např. na zákazníka NOVY a vložte do řádku nově vytvořené zboží, lokace BLUE a množství 1. Vysvětlete jaká cena a sleva je uvedená na řádku. Zdůvodněte. - Do dalšího řádku zapište stejné zboží, Lokace BLUE, ale množství 2. zkontrolujte cenu a slevu a zdůvodněte. - Do třetího řádku opět stejné zboží, lokace BLUE a množství 3. Zkontrolujte cenu a slevu a zdůvodněte. - Zobrazte tiskovou sestavu Prodejní objednávky a ukažte na sestavě slevy. 09-FINANČNÍ DENÍKY - Zobraz bankovní účty, zkontroluj saldo bankovního účtu a způsob účtování (pole „Bank account posting group“) - Vytvoř nákupní objednávku na některé ze zboží a zaúčtuj ji. Zobraz položku dodavatele, která vznikla a zkontroluj částku a zůstatek. - Otevři finanční deník „General Journals“ a proveď úhradu faktury. Při zadání využij pole „Applies-to Doc.No.“ a do protiúčtu zadej banku (bank Account /GIRO). Zaúčtuj. - Zkontroluj položky dodavatele a vysvětli, co se změnilo na původní položce a jak vypadá nová položka. U nové položky zobraz jak je zaúčtovaná v hlavní knize (pomocí funkce Find Entries). - Zkontroluj saldo bankovního účtu. - Vysvětli jakým způsobem by byla provedena úhrada více dokladů jednu platbou (rozdíl použití pole „Applies-to Doc.No.“a funkce Apply Entrie“ ve finančním deníku. Příklad proveď např.na zákazníkovi 10000, který má více nazaplacených faktur (před ukázkou zkontroluj). 10-CRM - Založ nový kontakt typu společnost. Doplň do kontaktu prodejce „Sales person“. o Vyplň základní údaje o společnosti o Vyplň dotazník společnosti - Otevři nastavení profilového dotazník „Questionnaire Setup“ pro kontakt typ Person a doplň dotazník o nějaké otázky a dotazy. - Založ nový kontakt typu osoba a propoj osobu s výše založenou společností. o Vyplň základní údaje o osobě o Vyplň dotazník osoby - Vytvoř interakci např. telefonát nebo meeting. - Vytvoř příležitost (funkce Create Opportunity), zadej popis a zvol Sale Cycle Code =EX SMALL. o Zadej jednotlivé fáze příležitosti až do jejího ukončení 11-CRM - Založte do dotazníku „Questionnaire Setup nastavení pro Pareto analýzu o Proveďte nastavení hodnot do skupin A,B,C o Pro řádek Question vydefinujte, že se bude jednat vyhodnocení pole Sales (LCY) a za jaké období se bude vyhodnocovat (Starting Date Formula/Ending Date Formula) o Proveďte aktualizaci profilového dotazníku (funkce Update Cassification) o Zobrazte zákazníky, kteří patří do jednotlivých skupin - Založte novou kampaň o Vydefinujte ceník pro danou kampaň a pro Vámi zvolené zboží nastavte ceny a slevy o Na ceníku změňte status na Active a použijte funkci Verify Lines - Vytvořte nový segment o Pomocí funkce Add Contacts doplně kontakty z profilového dotazníku Pareto a zvolte skupinu A, B nebo C o Po spuštění funkce se zákazníci dané skupiny automaticky doplní do segmentu o Do záložky Kampaň „Campapign“ doplňte číslo Vámi vytvořené kampaně a zatrhněte pole „Campaign Target“. Zobrazené hlášky potvrďte. 12-FINANČNÍ VÝKAZY - Vytvořte nový finanční výkaz „financial report“ na porovnání nákladů a výnosů o Do řádků reportu zadejte řádky pro nákladové účty (možno jedním řádkem nebo detailněji). Nákladové účty jsou ve společnosti zastoupeny účty 8*. o do dalšího řádku (řádků) pro výnosové účty (účty 6*) o vložte řádek součtů výše uvedených (pozor na znaménka v zobrazení, věcné položky nákladů mají kladné hodnoty, výnosů záporné hodnoty, v reportu tedy zobrazte opačným znaménkem) o sloupce a jejich rozložení nastavte tak, aby zobrazovaly v jednom sloupci pohyb za aktuální období, v dalším za minulé období (do pole „comparison date formula“ zadat například -1Y , pokud se bude porovnávat rok. - Zobrazte náhled finančního reportu a prezentujte zobrazená data. 13-FINANČNÍ VÝKAZY - Vytvořte nový finanční výkaz na porovnání DPH na vstupu a výstupu o Do řádků finančního výkazu vložte pomocí funkce "vložit fin.účty" (insert G/L accounts) účty DPH. Ty jsou ve společnosti zastoupeny účty začínající na 56 (bez účtů v popisu EU). o Ponechte v řádcích pouze účty, kde je v popisu "na vstupu" a "na výstupu". Zkoriguj znaménka. o Proveďte součty za řádky na vstupu a zvlášť za řádky na výstupu. o Nakonec proveďte součet za výše uvedené řádky, tedy jako rozdíl mezi hodnotou vstupu a výstupu (řádky budou prezentovat daňovou povinnost státu nebo případný nárok na odpočet) Sloupce a jejich rozložení nastavte pouze tak, aby zobrazoval sloupec jeden a to pohyb. Zobrazte náhled účetního schématu a prezentujte zobrazená data. 14-FINANČNÍ VÝKAZY Vytvořte finanční výkaz, kde budou vyhodnoceny výnosy za neglobální dimenzi AREA. - Vytvoř analýzu dle dimenzí (Analysis Views) AREA o Zafiltruj na výnosové účty 6* (Acount filter) o Starting date 1.1.2023 o Dimension Code AREA o Zaktualizuj analýzu pomocí funkce Update Tímto došlo k vygenerování položek pro vyhodnocení. - Vytvořte nový finanční výkaz „financial report“ na porovnání výnosů v jednotlivých oblastech, které nám interpretuje dimenze AREA o Do řádků reportu zadejte řádky pro výnosové účty (možno jedním řádkem nebo detailněji). Výnosové účty jsou ve společnosti zastoupeny účty 6*. o vložte řádek součtů výše uvedených (pozor na znaménka v zobrazení, věcné položky výnosů záporné hodnoty, v reportu tedy zobrazte opačným znaménkem) o sloupce a jejich rozložení nastavte tak, aby zobrazovaly v jednom sloupci pohyb za aktuální období, v dalším za minulé období (do pole „comparison date formula“ zadat například -1Y , pokud se bude porovnávat rok. o Do pole „Row Analysis View Name“ vložte vytvořenou analýzu AREA. Zobrazte náhled finančního reportu a prezentujte zobrazená data. Filtrujte na dimenzi AREA a vysvětlete. 15-ROZPOČTY Vytvořte finanční výkaz na porovnání nákladů skutečných a rozpočtu: - Vytvořte nový finanční výkaz o Do řádků finančního výkazu vložte pomocí funkce vložit fin.účty "Insert G/L Acount“ všechny náladové účty. Nákladové účty jsou ve společnosti zastoupeny účty 8*. o Vložte řádek součtu všech nákladových účtů. o Nastavení sloupců proveďte tak, aby v jednom sloupci byla skutečná hodnota z hlavní knihy a v dalším sloupci hodnota z rozpočtu. o Nastavte ve sloupcích zobrazení opačných hodnot. o V posledním sloupci proveďte procentuální porovnání plnění skutečnosti proti rozpočtu (Column Type= Formula, vzorec porovnání doplňte do sloupce „Formula“). - Vytvořte nový finanční rozpočet (G/L Budget) na rok 2025: o Nafiltrujte na nákladové účty (8*). o Zadejte k některým nákladovým účtům předpokládaný rozpočet za dané období. - Otevřete vytvořený finanční výkaz a zobrazte výsledky (View Financial Report). o Upravte filtry tak, aby byly zobrazeny výsledky za rok 2025 o Do pole pro rozpočet „G/L Budget filter“ zadejte vytvořený rozpočet Prezentujte zobrazená data. Nela 16-ROZPOČTY Vytvořte finanční výkaz na porovnání nákladů a výnosů skutečných a rozpočtu za globální dimenzi DEPARTMENT (jednotlivé hodnoty dimenze budou nadefinované v řádcích rozpočtu): - Vytvořte nový finanční výkaz o Do 1.řádku finančního výkazu nastavte jedním řádkem všechny náladové účty. Nákladové účty jsou ve společnosti zastoupeny účty 8*. V řádku nadefinujte hodnotu ADM dimenze DEPARTMENT (pole Department „Code Totaling“). o Do 2.řádku pak nastavte výnosové účty 6* a doplňte stejnou hodnotu dimenze. o Vložte řádek součtu prvních dvou řádku a tučně zvýrazněte. o Obdobně vytvořte další 3 řádky pro hodnotu dimenze PROD. o Obdobně vytvořte další 3 řádky pro hodnotu dimenze SALES. o Nastavení sloupců proveďte tak, aby v jednom sloupci byla skutečná hodnota z hlavní knihy a v dalším sloupci hodnota z rozpočtu. o Nastavte ve sloupcích zobrazení opačných hodnot. o V posledním sloupci proveďte procentuální porovnání plnění skutečnosti proti rozpočtu (Column Type= Formula, vzorec porovnání doplňte do sloupce „Formula“). - Vytvořte nový finanční rozpočet (G/L Budget) na rok 2025 o Nafiltrujte na nákladové a výnosové účty (8*|6*) o Zadejte k některým nákladovým účtům předpokládaný rozpočet za dané období a za jednotlivé hodnoty dimenze DEPARTMENT. Je potřeba definovat přes položky rozpočtu (G/L Budget Entries“) nebo si ve filtru rozpočtu zadat filtr na danou dimenzi a její hodnotu, vyplnit částku do rozpočtu, pak změnit hodnotu dimenze a opět doplnit částky. - Otevřete vytvořený finanční výkaz a zobrazte výsledky (View Financial Report). o Upravte filtry tak, aby byly zobrazeny výsledky za rok 2025. o Do pole pro rozpočet „G/L Budget filter“ zadejte vytvořený rozpočet. Prezentujte zobrazená data. Lukáš 17-ROZPOČTY Vytvořte finanční výkaz na porovnání výnosů skutečných a rozpočtu za neglobální dimenzi AREA: - Vytvořte nový finanční výkaz o Do řádků finančního výkazu vložte pomocí funkce vložit fin.účty "Insert G/L Acount“ všechny výnosové účty. Výnosové účty jsou ve společnosti zastoupeny účty 6*. o Nastavení sloupců proveďte tak, aby v jednom sloupci byla skutečná hodnota z hlavní knihy a v dalším sloupci hodnota z rozpočtu. o Nastavte ve sloupcích zobrazení opačných hodnot. o V posledním sloupci proveďte procentuální porovnání plnění skutečnosti proti rozpočtu (Column Type= Formula, vzorec porovnání doplňte do sloupce „Formula“). - Vytvořte nový finanční rozpočet (G/L Budget) na rok 2025 s dimenzí AREA o Nafiltrujte na výnosové účty (6*) o Zadejte k některým výnosovým účtům předpokládaný rozpočet za dané období a za jednotlivé hodnoty dimenze AREA. Je potřeba definovat přes položky rozpočtu (G/L Budget Entries“) nebo si ve filtru rozpočtu zadat filtr na danou dimenzi a její hodnotu, vyplnit částku do rozpočtu, pak změnit hodnotu dimenze a opět doplnit částky. - Vytvořte analýzu dle dimenzí Analysis View: o Do pole Dimension 1 Code zadejte hodnotu AREA o Account filter zadejte 6* o Starting Date zadejte 1.1.2025 o Include Budget zadejte Ano - Do vytvořeného finančního výkazu doplňte vytvořenou analýzu dle dimenzí do pole „Row Analysis View Name“ (nutné v seznamu finančních výkazů dát „Edit list“). - Otevřete vytvořený finanční výkaz a zobrazte výsledky (View Financial Report). o Upravte filtry tak, aby byly zobrazeny výsledky za rok 2025. o Do pole pro rozpočet „G/L Budget filter“ zadejte vytvořený rozpočet. o V poli „Area filter“ měňte hodnoty dimenze Area. Hodnoty v řádcích by se měly měnit dle skutečných a rozpočtových hodnot této hodnoty dimenze. Prezentujte zobrazená data. Jaromír