Q1 reminder of lesson 1: What is policy or politics
̶Q2 reminder of values issue lesson 1,2
̶Q3 reminder of lesson 2: what is „good“
̶Q4 question related to this lesson
̶Q5 question about a method (its general principle) not mentioned in detail in this lesson
̶i.e. Boundary analysis, classificational analysis, synectics, multiple perspective analysis, assumptionalanalysis
̶Understand basic principle and think about good example of usage
̶In chapter in Dunn, chapter 3 from page 95 - Methods of problem structuring, plus recommended own „google research“
̶REWARD: All who answer 3 of 5 correctly gain 1 point as a reward
Týden 4 - Policy analysis – elements, methods
Literatura:
Content:
- Key elements of public policy analysis
- Policy-Analytic Methods
- Forms of Policy Analysis
- The Structure of Policy Arguments
- Policy Analysis in the Policy-Making Process.
Prezentace
Seminář
Pro diskusi na semináři nám poslouží dva analytické materiály. Jde to krásné příklad policy analysis (první z nich navíc policy advocacy, uplatňování schématu Informace + Zdůvodnění => Požadavek). Když říkám krásný, mám tím na mysli velice použitelný, nikoliv dokonalý. Čtěte kriticky, snažte se pro sebe idetifikovat silné a slabé stránky použité metodologie. Co by se dalo udělat či interpretovt jinak, přesněji či lépe?
Zde je s vámi sdílíme:
Úkoly na seminář:
1. S využitím druhé (kratší) studie najděte příklady k jednotlivým pojmům v následující tabulce prvků, tvořících strukturu poklitického argumentu.
2. V první studii projděte pasáž 6.1.2.1 (Náklady na dopravní nehody). Připravte si k tam uvedeným argumentům (resp. k metodě odhadu a jejímu výsledku) tzv. Rebuttal - zpochybnění, námitku.
Shrnutí
Policy-Analytic Methods (Dunn)